Снимка: МС
fallback

Премиерът Бойко Борисов коментира, че правителството се пазари максимално за намаляване на цената на самолетите, които ще купим, за да имаме най-надеждната авиация.

"Има изисквания – ако искаме да сме в НАТО, 2% от БВП трябва да влиза за въоръжение. Като искаш да членуваш в НАТО, трябва да имаш надеждна система за сигурност. Така че купуваме и се пазарим", каза той пред журналисти в Пловдив и допълни, че нищо в преговорите не е приключило.

"Когато имаш голям клас изтребители, тогава влизаш в други планове на НАТО. Примерно нашата фрегата всички я знаят в НАТО и където има учения, тя е винаги там", обясни премиерът.

Жп обиколка направи днес Бойко Борисов, който провери ремонтите и строителните работи по проектите от Трансевропейската транспортна мрежа (ТЕН-Т).

"Влакът пести енергия, представлява 100 процента екологично чист транспорт и ще се спести трафик от стотици хиляди тонове товари", коментира той.

Oще по темата
По думите му общо 400 км железопътна инфраструктура ще бъде модернизирана по проектите.

"Последните дни видяхме пълна подкрепа на президента. Всичко, което правим, той го промотира съответно в Словения и в Санкт Петербург", отбеляза Борисов и изтъкна изграждането на интерконекторите и магистралите.

"Съжалявам, че върна закона за предварителното отчуждение, защото всичко това, което говоря, ако го няма този закон, няма да бъде построено, поне следващите 15-20 години. Но да речем, че някой го е подвел", добави премиерът.

Заедно с Борисов на проверката бяха министрите на транспорта Росен Желязков, на финансите Владислав Горанов и вицепремиерът Томислав Дончев. "Важно е хората да видят свършеното. Ние работим здраво", заяви министър-председателят, цитиран от правителствената пресслужба.

С инвестициите в националната жп инфраструктура ще се облекчи трафикът по магистралите. Бойко Борисов даде пример с данните от натовареността по магистрала "Тракия" - на националния празник трафикът е бил 53 000 автомобила, а в последния от почивните дни около 24 май – 57 000 автомобила.

В района на гара Белозем министър-председателят направи оглед на извършените строителни дейности в отсечката Скутаре-Оризово. Тя е част от проекта "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, фаза2".

В този участък са напълно подновени 28 км жп линия. Изградени са шумозащитни и предпазни стени в гара Маноле и Белозем и едно пешеходно пресичане с осигурен достъп за лица с намалена подвижност. Контактната мрежа е изцяло нова.

По-рано премиерът посети намиращия се в близост до жп гара Тодор Каблешков Интермодален терминал Пловдив (ИМТ).  ИМТ Пловдив е даван за пример за най-успешното публично-частно партньорство в България, като обемът на товарите през последната година надвишава трафик прогнозите по проекта.

Към момента се обработват около 40 000 TEU (товарни контейнери) годишно, а пълен капацитет на работа се очаква да бъде достигнат през 2020 г. Дневно се обработват 1,5-2 влака в посока от и към Турция.

Проектът е финансиран по Оперативна програма "Транспорт" с обща стойност 11,9 млн. лв., от които 2,1 млн. безвъзмездна помощ от ЕС. Изграден е в периода май 2015 – март 2017 г., а през декември 2017 г. е отдаден на концесия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

67

681

преди 4 години

Едва ли ББ е доволен от Радев? По-скоро е доволен от подигравките с Радев по руските ТВ.А всъщност виновен за тези подигравки е самият боко.

66

Анонимен

преди 4 години

"Нямате ОЧИ да отидете до Русия.И само ги оплювате години вече.Но пък до Америка "пътища направихте "..........чекай чекай малко ... другарю селски, неграмотен комунист ...Народа, това ще рече БЪЛГАРСКИЯ НАРОД НЕ ЖЕЛАЕ РУСИЯ, НИТО КОМУНИСТИ КАТО ТЕБЕ !ако не вярваш - виж резултатите от всички избори в последните 10 години, във всяка нормална държава (за разлика от русия и северна корея), всичко се решава на избори и се благодари, че е така защото ако зависи от нас десните ...

65

Радев

преди 4 години

"По добре умен да те ругае, отколкото *** да те хвали!"

fallback