Натрупването на много почивни дни по Великден и Гергьовден даде предпоставка за нарушения в сферата на потреблението. Постъпиха ли много жалби в Комисия за защита на потребителите? В студиото на Bulgaria On AIR говори нейният председател Димитър Маргаритов.

"Прави впечатление, че няма много голяма амплитуда в броя на сигналите, които сме получили, в сравнение с това, което текущо се случва тогава, когато няма толкова празнични дни. По Великден получихме около 40 жалби по интернет, 30 по денонощния телефон и малко повече по Гергьовден. Нямаше по-различни засегнати теми в оплакванията", сподели гостът пред Bulgaria ON AIR.

По думите му трябва да се дава гласност по медиите на такива нарушения, за да може и хората да са по-запознати с правата си. Маргаритов поясни, че рекламацията става като се подаде сигнал до институцията, предостави се касова бележка, етикети и снимков материал на продукта. А на база на това се санкционират нарушителите за нелоялна търговска практика.

"Все още сме далеч от средното ниво на европейския активен потребител, според проучвания на Европейската комисия. По-малко от 50% от българските потребители са склонни да реагират, ако усетят, че има нелоялност към тях", посочи още председателят на КЗП.

Той допълни, че най-склонни да реагират на нередности са младите хора. На последно място се причисляват хората в активна възраст, които имат по-малко свободно време.

Измамите при туроператорите ставали по-малко, а потребителите трябвало да се информират добре, преди да изберат конкретна агенция и да не се доверяват сляпо на лъскавите картинки и описания.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase