fallback

България остава една от страните в Европейския съюз с най-много смъртни случаи заради заболявания вследствие на мръсен въздух. Паралелна разбивка на автопарка пък показва, че на всеки 10 автомобила само един е нов. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4 , 5 и 6.

България и Румъния обявиха, че ще създадат работна група, чиято основна цел ще бъде намирането на начини за ограничаване вноса на употребявани автомобили, които замърсяват въздуха.

"Тенденциите сочат, че в бъдеще ще се залага все повече на хибридните автомобили, задвижвани както от двигател с вътрешно горене, така и от електроенергия. Не мисля обаче, че в следващите 10 години можем да очакваме каквито и да било промени у нас, тъй като законодателството ни на този етап изостава тотално", коментира пред Bulgaria ON AIR Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили.

По думите ѝ това се дължи най-вече на данъчното ни законодателство и покупателната способност на гражданите, за част от които е невъзможно да сменят автомобилите си с онези, които в момента се залагат като производство в Западна Европа.

"В България на първо място имаме и доста по-различен манталитет. Не сме и страна производител и трудно бихме могли да се мерим с останалите по-развити държави. А подмяната на автопарка може да стане само и единствено посредством строги финансови мерки", допълни Цветелина Цанева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Истина ли е

преди 5 години

Целта е коли да карат само хората с много пари, а другите кучета ги яли, най-добре да са им слуги. Карайте колата на Флинтстоун, не замърсява въздуха, еко е и е икономична. Мислите на някой журналисти не са толкова чисти.

48

въпрос

преди 5 години

Ако токова добри бяха новите защо Ингвар Кампрад е карал старо Волво модел от 70-те години на миналият век?Новите коли са тъпкани с калпава електроника ,която служи единствено производителят да печели повече от подръжката и отколкото от продажбите на колата!

47

до 35

преди 5 години

Разбери,че като гледам с какво качество са служебните ни коли които ги сменят през няколко години направо страх ме хваща.Ей богу новите коли ги правят от стари вестници.Ужасно калпави са повреждат се 10 пъти по често от старите.Един и същ модел от 2008-*** примерно е много по здрав от същият от 2013-та.Ето сега говорят за електрически.Акумулаторът е от 7000 малки литиево йонни акумулаторчета.Кога ще работи това стабилно 15 години примерно?Новите автомобили са срам за инженерството!

fallback