Снимка: Pexels

Нова кампания във Facebook кара потребителите да качат черно-бели снимки с текст "приемам предизвикателството", като идеята е да бъдат съпричастни с онкоболните. Помагат ли обаче тези снимки?

Появиха се постове на хора, които смятат, че подобни инициативи на снимки с тъмни окраски с нищо не могат да помогнат на болните, а само стимулират загриженост към проблемите.

"Аз съм онкоболна. Като такава няма да си сменя снимката и няма да подкрепя подобно нещо. Никой не се е почувствал подпомогнат. Това като го видях дълго време не разбрах защо се случва. След като разбрах, съвсем ме вбеси. Аз го възприех като некролог. Не искам да виждам снимките на приятелите си, които се борят с рака, в този формат", коментира Аделина Банакиева от "Системата ни убива" пред Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ, когато помагаш на някого, ти трябва да излезеш извън вътрешната си зона на комфорт, за да покажеш съпричастност.

"С какво ме подкрепя това, че някой си е сложил една по-естетска снимка?", попита тя.

Според PR експерта Любомир Аламанов, в България са много малко комуникационните кампании, които помагат на хората за превенция и ранно диагностициране. По думите му от една гледна точка всеки разговор по дадена тема е добре дошъл, защото така ни провокира да бъдем по-комуникиращо общество.

"Факт е, че такава кампания няма да реши проблема, но и е факт, че подобен тип кампании повишават заинтересоваността. Макар и двама души да видят, да прочетат, е нещо", обясни Любомир Аламанов в студиото на "България сутрин".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase