Снимкa: Reuters, архив
fallback

Повече от половината автосервизи у нас са в сивия сектор, а близо 90% от автошколите в страната също се оказват незаконни.  Стряскащите цифри идват на фона на високата смъртност по българските пътища а това провокира синдикатите да започнат усилена битка със сивия сектор.

Според данните вероятността да попаднем на коректен автосервиз е под 50%. Сервизите, които гарантират с името си за извършения ремонт, са не повече от 40 % от всички работещи. Експертите посочат пряка връзка между некачествените авторемонти и убитите на пътя

При автошколите, от които би трябвало да излизат отговорни бъдещи шофьори, нещата са още по-притеснителни. Според цифрите 80% от учебните центрове за автомобилни водачи са част от сивия сектор.

Кой поема отговорност за сигурността по родните пътища - коментар в предаването “Директно” по телевизия Bulgaria ON AIR на Емил Германов  от Съюз на автосервизите  и Красимир Георгиев от АКАБ.

"За съжаление цифрите са приблизително такива. Това се отразява на сигурността, броя на убитите, бюджетът на държавата. Хората, които обучават шофьори, са някъде около 6000. Това са легалните инструктори", коментира Георгиев.

По думите му проблемът идва от схемите с преотстъпване на разрешително, което е нещо напълно незаконно. Държавата смята, че тези хора, които не са данъчни субекти, са малки. Пропуски в закона няма, просто трябва някой да го спазва, коментира още Георгиев.

“В България се движат около 4 млн. превозни средства. Това означава 4 млн. ремонта годишно, което е около 16 хиляди ремонта на ден. Цифрата според мен, обаче, не е вярна. Милион и половина автомобили са над 20 години, а над 3 млн. коли са над 10 години, а на тях им се налагат много повече ремонти”, коментира Германов.

Регистрирани сервизи в страната са 6700, а това означава, че на ден във всеки сервиз минават по минимум 2 автомобила дневно. Проблемът е, че няма регламент за дейността на сервизите, което създава нелоялна конкуренция. По думите му нелоялната конкуренция води до това сервизите да слагат части втора употреба, което прави автомобилите по-опасни.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

От 24

преди 5 години

Разменил съм сумите за 200 и 300 к.с. за новите коли.

24

Скептик

преди 5 години

Изминал съм 290000 с колата, която си докарах от Германия. Ремонтирам в само в един сервиз. Не ме интересува дали са легални. Не искам фактура защото не ми се признава ДДС за колата и ремонта. Водят ми сервизна книжка. Колата е на 20 години и смятам да си я поддържам защото новите коли са бок,лук а електрическите-измама.

23

До гост

преди 5 години

Истината за данък МПСКола над 20 години с катализатор100 к.с. от 23,98 на 57,14 лв.200 к.с. от 180,81 на 258,56 лв.300 к.с. от 353,60 на 505,65 лв.Кола до 5 години100 к.с.Евро 5 от 111,89 на 55,13 лв.Евро 6 от 111,89 на 36,76 лв.(нафиотски коли)200 к.с.Евро 5 от 990,08 на 487,97 лв. Евро 6 от 990,08 на 325,31 лв.300 к.с.Евро 5 от 506,27 на 249,52 лв.Евро 6 от 506,27 на 166,35 лв.Нова Баничарка 140 к.с. Евро 5 от 6,50 на 156 лв.Евро 6 от 6,50 на 104 лв.

fallback