Снимка: Pexels

Празниците са благодатно време за бизнеса. Тогава компаниите печелят значително повече, а повелята "Ден година храни" важи с пълна сила. Затова и, благодарение на почти агресивни маркетингови кампании, някои празници успяха да се наложат у нас, въпреки че не са характерни за географските ни ширини. Католическите и "западни" празници бързо успяха да си намерят върли противници в лицето на българския традиционалист, който заклеймява американските традиции.

И очаквано, като по часовник, дискусиите преди празникът на влюбените започнаха. Родолюбците ще празнуват Трифон Зарезан на 14 февруари (по стар стил) и ще обявят бойкот на Свети Валентин. Голяма част от самотниците пък ще подритнат сърцата по улиците и ще смръщят вежди пред всяка витрина, отрупана със символите на любовта.

И макар да има своите върли противници, Денят на влюбените успя да набере голяма популярност у нас. Влюбени са основно младежи, като студенти и ученици, докато Трифон Зарезан се чества от винари и хора, които се занимават с отглеждането на лозя.

Оказва се, обаче, че тази година Трифон Зарезан печели битката и празникът на лозаря ще отбележат 280 000 души. За сравнение, Свети Валентин ще честват едва 28 000.

Пред "Монитор" шефът на Националния борд по туризъм доц. Румен Драганов коментира, че през последните години Денят на влюбените се е превърнал в маркетингов продукт, насочен предимно към младежите, които генерират добри приходи за туризма.

Обикновено по празниците туристическият бранш печели най-много, тъй като хората предпочитат да ги прекарат някъде извън града. Тенденцията няма да изневери и на празникът на влюбените. Това е причината да изобилстват оферти особено в хотелите, които предлагат балнео-, спа и уелнес услуги. Пакетите обикновено включват празнична вечеря, както и наливно вино в стаята на гостите, а кувертите варират между 140 и 320 лв.

Най-предпочитани са европейските дестинации като Прага, Будапеща и Рим, като определящ фактор са евтините билети на нискотарифни авиокомпании, а туроператорите предлагат за почти същите дестинации такива пътувания. Търсене има и на почивки до Париж, Лондон и Берлин. Почивка в Париж на Деня на влюбените ще излезе малко под 70 евро

Чуждестранни туристи също избират България, за да покажат любовта си. Обикновено това са младежи, които са планирали своето пътуване индивидуално и използват датата, за да покажат чувствата си на любимия човек,  обяснява още шефът на Националния борд по туризъм. По-търсени са София, Пловдив, Търново, Варна и Бургас.

Трифон Зарезан ще излезе доста по-евтино на онези, избрали да отбележат Деня на лозаря. Хотелите предлагат суперцени, но никакви по-специални условия към тях. Цените за тризвезден хотел в Трявна например започват от 20 лева на човек.  В Пловдив е двойно по-скъпо, като цените започват от 40 лева за тризвезден хотел.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase