Снимка: Pixabay
fallback

След като правителството прие постановление, ще бъде създадена Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" към администрацията на Министерския съвет.

Нейната цел ще е да разработва, координира и контролира провеждането на политиката за повишаване на безопасността на движението по пътищата в България. Предвижда се агенцията да поеме част от функциите на различните институции, между които е споделена отговорността за безопасността на движението по пътищата към настоящия момент.

Според експерта по пътна безопасност и лидер на партия "Волт" Настимир Ананиев подобна агенция е нужна на България, но проблемът е, че на новата организация ѝ липсват необходимите правомощия, за да контролира и координира.

"За всеки един инцидент по пътя МВР, АПИ и другите институции си прехвърлят топката. Не трябва да променяме нито един закон, за да намалим катастрофите, просто изпълнителната власт трябва да започне да си върши работата", сигурен е Ананиев в студиото на Bulgaria ON AIR.

Гостът е на мнение, че ще е доста трудно новата агенция да си намери експерти в сферата на пътната безопасност.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, се надява, че новата агенция ще се справи с катастрофите и жертвите по пътищата.

"Хубаво е освен шофьорите, да започнат да се наказват и институциите. Не са виновни само хората зад волана, виновни са и чиновниците, и пешеходците. Сменихме един министър, при когото падаха лампи в тунелите, сменихме друг, при когото падаха автобуси в деретата. Сега при трети министър не можа да тръгне системата за винетките. На хората им писна", коментира Иванов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

Куку

преди 5 години

Поредните наши ора, ХРАНТУТНИЦИ КАЛИНКИ. Пфу не наяли се!

25

Анонимен

преди 5 години

Има *** начин да се намялят катастрифите и пострадлите. Достатъчно е да се направи каквото правят в нормалните държави - всеки шофьор да е убеден, че ако направи нарушение неизбежно ще бъде санкциониран за него като размера на санкцията е несъществен и така шофьорите на практика спират да правят нарушения. Повечето катастрофи са след нарушения, т.е. катастрофите ще намалеят десетки или стотици пъти. Тук обаче има една уловка - това изисква КАТ да работи, а те това не го могат.

24

Анонимен

преди 5 години

В България експерти по пътна безопасност няма. Кой ли ще работи в тази агенция?! Може би Калинка и ... Калинка.

fallback