Снимка: архив, Булфото
fallback

Под пълна блокада с тирове ще се окаже площадът пред Европейския парламент в Брюксел на 10 януари. Българските превозвачи, основното ядро от които е в Пловдив, ще струпат 150 камиона. Наети са два самолета, които да превозят протестиращи, пише "24 часа".

“Около 600 души с трикольори, плакати на английски и скандирания категорично ще заявят, че мерките в пакета “Мобилност” обричат на фалит българския международен транспорт. А той формира 17% от БВП и носи около 13-14 млрд. Лева годишно”, заяви Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози.

По думите му браншът е обединен както никой друг път срещу голямата заплаха. Преди празниците Петърнейчев с колеги обиколи пловдивските транспортни фирми, за да уточни последни детайли около големия протест в Брюксел.

Той ще започне в 9,30 часа точно когато транспортната комисия към Европарламента ще заседава, за да вземе решение по пакета предложения за промени в работата на международните превозвачи, които бяха предложени от френския президент Еманюел Макрон. Мерките предвиждат на всеки четири седмици водачите да се прибират в страните, където са регистрирани фирмите.

“Пуснали сме уведомително писмо до белгийските власти, че ще блокираме пространството пред Европейския парламент. Разрешението е за 150 транспортни средства”, допълни шефът на асоциацията, който е член на ИРУ със седалище в Женева. Български транспортни фирми ще платят двата чартъра, които да извозят протестиращите до Брюксел.

“Браншът е обединен около каузата, защото, ако мерките се приемат, това означава фалит”, каза Петърнейчев. Той очаква на протеста да се присъединят представители на Румъния, Унгария, Латвия и Полша, които също са застрашени от пакета “Мобилност”. “На съвета на министрите на 3 декември 8-те източноевропейски държави плюс Малта гласуваха против мерките, добили популярност като “Макрон”. Но в последния момент Чехия и Словакия се отказаха да ни подкрепят”, допълни Петърнейчев.

Според него надежда има. Осъществени са поредица от срещи с представители на всички политически сили у нас, които са декларирали подкрепа. Всички български евродепутати са уверили, че ще се присъединят към протеста на нашите превозвачи в Брюксел.

Един от камионите ще се ползва за сцена, от която ще се произнасят речи, а от тонколони ще звучи революционна музика. Ораторите ще изтъкнат, че 150 000 са обречени да останат без работа. Отделно фалитът на българските международни превозвачи може да повлече и съпътстващи бизнеси с нефтопродукти, за гуми, лизингови компании и т.н. “Подновили сме изцяло автопарковете си с камиони Евро 5 и Евро 6. И когато отговаряме на всички европейски условия, ни извадиха пакета “Мобилност”, за да ни изхвърлят тотално от пазара на ЕС”, коментира Петко Ангелов, председател на Камарата на автомобилните превозвачи у нас.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Луд

преди 5 години

Нашите шофьори не знаят почивка,легло,добра храна,дом , хигиена, най-ниско заплатени, не виждат децата си, жените им станаха порно актриси. Нашите транспортни шефове се наядоха , скъпи коли , жени дроги, апартаменти нагли и надменни. Преди караха хората да карат нон стоп .хубаво че от европа измислиха електронните карти. Реваха пак че ще фалират. Пускаха шофьорите със стари камиони без гуми с магнити пак реваха , че ще фалират.Колеги не им се вързвайте в европа робството е забранено

39

XXL

преди 5 години

Песни щели да пеят, протести! Г-н Ангелов, докато не се научите да си плащате както подобава на шофьорите и се прибират веднъж в месеца! Ще го лапатенемит! Само най корумпирани те държави протестират- това вашето си е модерно робство.да не говорим и за лишеният от-социален живот, хигиена,етика, морал, култура...

38

запознат с проблема

преди 5 години

Винаги съм се чудел, защото някои държат да си изкажат мнението, без да имат ни най - малка представа за същината на проблема. От 6 години съм на транспортния пазар в Европа. Целувката на Юда...пука му на Макрон, колко заплата вземат шофьорите и къде спят. Идеята му е единствено и само средствата да не отиват в нашата хазна. Било чрез шофьорите, било чрез осигуровките им, било чрез данъците им. Европа на две скорости..ние бедните роднини. Приветствам инициативата. Дано успее.

fallback