Снимка: bgonair.bg
fallback


В рамките на 10 години в националната система 112 са приети над 44 млн. сигнали, 16 млн. от тях са реални. Част от нераглементираните сигнали са злонамерени, не липсват и грешки от страна на гражданите.

Подобни обаждания обаче се отразяват негативно на цялата система.

"Заемат се линиите нерегламентирано и когато се претовари системата, граждани нямат възможност да достигнат до системата", обясни Цветомир Цеков - директор на Национална система 112.

10 години след създаването на системата 112 у нас, предстоят промени. Благодарение на нов хардуер ще могат да бъдат приемани до 3000 обаждания от един пост.

"Знаете, че до момента имаме сигнал към 112, разговор с оператор от тук, предаване на сигнала към нашите РКЦ-та. Сега това ще става в рамките на 5-10 секунди", сподели пред Bulgaria ON AIR Бойко Пенков, зам. – министър на здравеопазването.

В бъдеще се очаква към националната система 112 да бъдат интегрирани и спешните приемни отделения на големите болници.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 5 години

Спешна помощ е за спешни случаи! Това значи реална опасност за живота на човека ако не се реагира навреме. Ако имате висока температура, кръвно или разстройство се обаждате на личния лекар, който трябва да ви обслужи денонощно, а не да се разкарва високо специализирана линейка за щяло и нещяло и за неосигурени ***! Ако се въведе такса от 100 лева за не-спешен случай за който е викната линейка, фалшивите обаждания рязко ще намалеят.

11

Анонимен

преди 5 години

СЪВСЕМ РЕАЛНИ СА СИ И ДРУГИТЕ СИГНАЛИ!! ПРОСТО НЕ СИ ВЪРШАТ РАБОТАТА!!!!

10

Анонимен

преди 5 години

Просто за Спешна помощ си върнете 150! Няма 15 секунди - директно до компетенцията!

fallback