Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лева.

Ако коланите се използват при инцидент, жертвите със сигурност ще са по-малко. Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия".

Oще по темата
"След проведени разговори с лаборатории стана известно, че цената за даване на становище и сертифициране е около 500 лв. Най-близката подобна лаборатория до България е в Турция", каза той и добави, че цената на един колан е около 15 лв., а общата сума за един автобус е около 2 хил. лв.

Според него проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите.

“Това е технически проблем", посочи Петър Захариев, член на управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи.

По думите му един нов автобус струва от 200 000 лева нагоре и затова не е толкова лесно да се купи.

"Ако се приеме нова наредба за задължителни колани във всички автобуси, има опасност от фалит на много фирми", смята Захариев, който заяви, че проверка на Централната автогара в София е показала, че 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори.

По думите му в страната има 15 хиляди автобуса, а средната възраст е между 15-20. Той напомни, че в автобуса от катастрофата край Своге коланите са били налични, но не са били използвани.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

baihui

преди 5 години

Автобуси над 10 години стават само за скрап!

20

Анонимен

преди 5 години

Аз друго не разбрах тая глупост с осигоровките каква е ако е безработен човек отде да ги плати.значи а от моя жоб

19

Анонимен

преди 5 години

Те не ги ли сложиха преди 10 години или това пране на пари нее спирало тия само пари правят без обучение

fallback