fallback

Статистика на МВР показва, че близо 4000 сериозни катастрофи са се случили на територията на страната от началото на тази година, а почти 300 души са загинали при пътен инцидент.

Всичко това показва, че проблемът с шофирането по пътищата все още стои на дневен ред, а жертвите не намаляват. Защо продължава черната хроника по българските пътища и какви мерки взима МВР - в предаването "Директно" по Bulgaria ON AIR коментират Владимир Тодоров - председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи и Руслан Баждеков от Института по пътна безопасност.

"Въвеждането на дадена санкция няма да промени цялата картина. Проблемът трябва да има всеобхватен поглед и изисква всеобхватно решение - преподаване, автопарк, санкционна политика, събираемост на глобите, инфраструктура. С малки и одтелни стъпки - дали с камери, автобуси, камиони... няма да стане. Когато се работи на парче, резултатите също са на парче", коментира в предаването Владимир Тодоров.

Според гостите в студиото проблемът е национален - загубата на човешки живот в мирно време е равносилно на война. А тя е факт - за да се справим с войната по пътищата, гостите в "Директно" са категорични: трябва нов контролен орган за безопасността на движението, който да е изцяло съставен от експерти.

Отделен проблем, който стои на дневен ред и също оказва влияние върху броя на загиналите по пътищата, е липсата на подготовка при курсистите. Все още съществува възможността шофьорска книжка да бъде купена, въпреки поредицата от мерки.

"Процесът по преминаване на теоретичния изпит е гарантиран на 95% и той няма как да бъде купен, защото съществува поредица от мерки. Проблемът е с малкия брой практически часове. За да спестят пари, фирмите спестяват от часовете и бълват неподготвени шофьори. Ако курсът струва под 250 лв, хората могат да бъдат сигурни, че ги ощетяват от часове", алармира Руслан Баждеков.

Как можем да се справим с войната по пътищата? Вижте в следващото видео на телевизия Bulgaria On Air

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

31

Анонимен

преди 5 години

Ако пак се чудите защо така се случва, ще ви кажа, "няма контрол" или по-точно въпреки най многото полицай на глава от населението в БГ, контрола е калпав. Няма контрол в цялата държава, ама тука е най-видно защото се броят трупове.

30

Анонимен

преди 5 години

Докато 80-те процента са убедени, че културата, възпитанието, манталитета, обучението и разни други подобни дивотии, определят как се шофира по пътищата, все по-зле ще става, както е от години.

29

Реалист

преди 5 години

То нещата са ясни - без контрол по пътища, правилата не се спазват, а като не се спазват има много катастрофи и загинали. Във всяка една държава е така. Без КАТ да проработи все по-лошо ще става по пътищата на България. Другият вариант е КАТ да се закрие като особено вредна за безопасността на движението структура и да се създаде нова структура с нови хора, защото в КАТ експерти по пътна безопасност няма, а и в България май няма такива експерти.

fallback