Снимка: Bulfoto, архив
fallback

Нови правила за търговията в интернет ще регулират отношенията между търговците и потребителите. Целта е да бъдат защитени правата на купувачите и на продавачите.

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов каза в студиото на "Денят ON AIR", че продажбите онлайн стават все повече. По думите му най-честите проблеми при купуването нещо по интернет според клиентите са, че не винаги търговците са склонни да уважат правото на отказ. Това право пък от своя страна е безусловно.

Oще по темата


"Стоката може да бъде изпробвана, но не трябва да бъде използвана", подчерта Димитър Маргаритов.

Според него този въпрос ще бъде решен още по-добре чрез представените нови правила за оптимизиране на търговското законодателство. Те предвиждат да има по-ясни дефиниции на понятията "изпробване" и "използване".

"Правото на отказ е възможно да бъде упражнено дори и тогава, когато идва точно това, което сте си поръчали, но просто вие решавате, че то не ви харесва и можете да го върнете обратно", допълни председателят на Комисията за защита на потребителите пред Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че търговците трябва да върнат парите в 14 дневен срок, който според новите правила започва да тече, след като стоката стигне обратно до търговеца.

"При нас постъпват над 20 хиляди жалби и сигнали на потребители годишно и това е трайна тенденция", каза Димитър Маргаритов.

Според него това не означава обаче, че пазарът е лош, а по-скоро, че потребителите са станали по-чувствителни и са склонни да си търсят правата. По думите му онлайн пазаруването също влиза в тази статистика.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 5 години

Това ще оскъпи стоките в интернет магазините, тъй като продавачът трябва да си избие загубите от множеството тарикати, които ще връщат стоките.

9

666

преди 5 години

Това добре - клиентът може да върне стоката, но парите не трябва да се връщат на клиента! В повечето случаи става въпрос за измама от страна на клиента, или просто е някой хахо!

8

Анонимен

преди 5 години

Парите ти ги задържа банката още при одобрението на покупката, но реално на продавача му ги превеждат когато му дойде времето, имал съм случаи седмица по-късно , в сметката ми да стои запорирана сумата , но да не е отпътувала . такаче е в реда на нещата да не ти ги върнат на секундата

fallback