Снимка: БулФото, архив
fallback

Евродепутатът от БСП Петър Курумбашев призова колегите си от ГЕРБ да бъдат по-внимателни в изказванията си за победа в битката за правата на превозвачите срещу плана "Макрон", защото въпросът не е решен.

Oще по темата

"Хубаво е да обявяваме резултатите, след като гласуването е приключило, хубаво е да говорим английски, а ако и вече разбираме това, което е написано, цена няма да имаме", отсече социалистът, след като евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков си приписа заслуги в защита на българските превозвачи, но пък няколко часа по-късно се оказа, че транспортната комисия на ЕП е приела още по-драстични правила, които ощетяват още повече родните превозвачи.

Според Курумбашев политиците трябва да са по-внимателни, когато отчитат победи над президента на Франция Еманюел Макрон, защото всякакви изказвания за капитулация не помагат в такива ситуации.

"Франция има три национални катастрофи – загубата на Наполеон при Ватерло, при гола на Емил Костадинов през 1993 г. и сега е вече третата загуба, която Макрон получи директно от генерал Новаков, който нанесе съкрушителен удар върху френското национално достойнство. И както примерно Криско казва: "Шапка ти свалям", коментира той.

"Както казва българският епос, Макрон лежи и пъшка, а около него има една 60-годишна самодива, която го в уста целува", продължи Курумбашев.

Той разясни, че в Директивата за международния транспорт е записано от комисията, че водачите няма да могат да ползват почивката си в кабината, освен ако не са паркирали на определени паркинги, каквито на практика не съществуват, защото са изредени около 10 изисквания – да са с маси за пикник, добри условия за кухня, навес за слънце, душове, пейк. Освен това има изискване всички те да са построени така, че да са съобразени с пола, т. е. джендър френдли.

Също така изискването е намалената седмична почивка да се ползва в хотели на място, осигурено от работодатели, така че и то не е в наша полза.

Според Курумбашев най-неприятното изискване всъщност е, че шофьорите трябва да се връщат или вкъщи, или на място, посочено от тях, но пък превозното средство задължително трябва да се прибира на всеки 3 седмици вкъщи.

“Очевидно и камионите са привързани към своите семейства, а не само шофьорите“, каза още евродепутатът и посочи, че ще бъде трудно шофьорът да остане в Западна Европа, а камионите да се връщат.

"И по отношение на каботажа – той може да се извършва само в рамките на 7 дни, като те не могат да се вземат наведнъж, а на няколко пъти, но в период на не повече от 48 часа и каботаж може да се извършва само в посока на държавата, от която е тръгнал. Още нещо, което се гласува и е утежняващо за нашия бизнес – кратките срокове за въвеждане на интелигентния топограф, тъй като между 2022 и 2024 г. всички камиони ще бъдат оборудвани по този начин. Предстои процедура в Европейския парламент, тъй като това решение на Комисията по транспорт може да бъде критикувано от над 76 европейски депутати", коментира Курумбашев и уточни, че този мандат може да бъде оспорван.

Андрей Новаков отсече, че няма да отговаря на думите на Курумбашев. Той коментира, че първоначално не е имало проблеми с текстовете за каботаж, а сега група превозвачи имат проблеми с тях.

"Ще ги решим, намерили сме решение", обеща евродепутатът от ГЕРБ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 5 години

Както казва българският епос, Макрон лежи и пъшка, а около него има една 60-годишна самодива, която го в уста целува", продължи Курумбашев....Това е отвратително и обидно. Кой го целува не му е работа. Това е гавра не само с президент, но и с българската литература.

13

Анонимен

преди 5 години

Vive la France!

12

Цветан Караилиев

преди 5 години

До Анонимен 10Недей обижда рептилите,нищо лошо не са ти сторили!

fallback