Снимка: архив, БулФото
fallback

България ще подаде до края на юни молба за влизане във валутно-курсовия механизъм, предхождащ въвеждането на еврото. Това потвърди министърът на финансите Владислав Горанов.

Въпреки критиките към страната ни, описани в докладите на Европейската комисия и Европейската централна банка, Горанов не вижда причина България да се бави с молбата за членство в т.нар. "чакалня за еврозоната", предаде БНР.

"В интензивна комуникация на експертно ниво сме с представителите на Европейската централна банка, държавите - членки, които са в еврозоната и Европейската комисия. Работим върху пътна карта. Скоро ще завършим този процес".

За еврозоната и цяла Европа в променящия се свят финансовият министър коментира:

"Все по-често трябва да осъзнаваме, че Европа е една много малка част от света – ако преди 100 години сме били център на икономическо развитие, сега една много малка част от икономиката на света. Същевременно, бидейки една малка част от икономиката на света, генерираме около 35% от всички социални разходи в света и конкурентоспособността на европейската икономика е поставена пред все по-големи и по-големи и предизвикателства.

Това, което се случва с нашите партньори в Америка, според мен играе лоша шега на всички. Същевременно няма лоша криза и европейските лидери осъзнаха, че трябва да бъдат все повече заедно и все по-егоистично настроени в рамките на Съюза, тъй като се вижда, че зависимостта от останалия свят нараства с всеки изминал ден и ако ние не търсим общи решения бързо, ще бъдем в голяма степен от останалите континенти".

Финансовото министерство ще осигури 20 млн. лева за БДЖ, съобщи Владислав Горанов. Сметките на дружеството са запорирани от вчера. Горанов обаче поиска нов график на легалните автобуси, така че да се намали конкуренцията им с държавния железопътен превозвач.

"Не е и нормално на всеки 15 минути по направление Бургас, например, да тръгва автобус и ние да очакваме, че някой ще се качи на влака. Тогава държавата трябва да избере – или ще има влак, или няма да има влак. Ако всички предпочитат да ползват автобусите и държавата не иска да стимулира този тип превози, тогава идва естественият въпрос – трябва ли данъкоплатецът да отделя стотици милиони годишни субсидии, за да съществува този вид транспорт".

Правителството е наследило дългове на БДЖ за 800 млн. лева. Само облигационният заем е около 100 млн. лева, но за спешното решаване на проблема ще бъдат осигурени около 20 млн. лева от фискалния резерв.

Горанов поиска дългосрочно решаване на проблемите с железницата, но обеща осигуряването на краткосрочна помощ: "Ще дойдат от фискалния резерв като временна финансова помощ за дружеството. Надявам се министър Московски заедно с неговия екип да успее по-бързо да придвижи концесията на летище София, от която очакваме немалък ресурс да влезе в системата, който аз съм обещал да върна отново в системата и окончателно да се затворят проблемите".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

99

избирател

преди 5 години

Никога вече социализъм!Социализма противоречи на естествените закони на природата.Аз чакам дясна партия която не е родена в някой клуб на българосъветската дружба.Тогава ще гласувам за тях и на ГЕРБ ще му мине времето.Засега те изпълняват ролята докато народа порасне бавно и полека.

98

Анонимен

преди 5 години

Защо много по-богати и уредении държави като Чехия, Унгария и Швеция не желаят да влезат в Еврозоната, а ние се натискаме2

97

ПОДМЕТКА

преди 5 години

Подметка еГоранов, така се пласира. Пеевски и Борисов са му обувките на подметките. *** натегач подметка и ***. Мазен ***.

fallback