Розопроизводители се събраха на спонтанен протест срещу ниските изкупни цени на розовия цвят.
Те блокираха трафика по подбалканския път в района на карловското село Розино. Протест имаше и в град Баня, предаде БНР.
В разгара на кампанията цената на суровината е между 1,60 лева и 2,20 лева, което, според стопаните, ги обрича на фалит.
Протестиращите твърдят, че има договорка между големите фирми - преработватели за ниските изкупни цени.
"Това е за сметка на нереално високите цени от предходните години", коментира Зара Клисурова, председател на Националния съюз на производителите на етерично маслени култури.
По думите й протестите ще продължат и в следващите дни.
"Има големи количества застояли масла, непродадени от миналата година. Това е една от причините. Тази година е обратно обаче и колкото може - надолу свалят цената, за да могат съответно загубите да си ги покрият, но за това вина няма розопроизводителят. Държавата, ако не може да помогне с държавна помощ на отрасъла, да сезира Брюксел, за да се предприемат такива плащания на производителите", коментира Клисурова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
20
Az
преди 5 годиниВреме е да не са само производители на този,а да се обединят в кооперации и да произвеждат розово масло. За разлика от розите, може да остане годно дълго време.
19
Анонимен
преди 5 годиниДо 99Те китайците може да садят маслодайни рози,те и турците садят рози,но са с ниско качество,за разлика от българската.Ако нашите са си патентовали традиционната маслодайна роза,защото тя е български продукт,ще трябва да им плащат за патент.Rosa damascena (роза дамасцена),казънлъшка розаRosa centifolia (столистна роза)Rosa gallica (стамболска роза)Rosa alba (бяла маслодайна роза)
18
Анонимен
преди 5 годиниВреме е, както каза един от основателите на компанията, която продава протобиотик базиран на щам от LB в Щатите, "да купим" един от експертите на големите парфюмерийнии компании, а именно т.нар "носове", който дава оценка за качеството, а от там и за цената. Иначе на ниско ниво ще става експлоотация базирана на разпределението на по-малки печалби. Целта е по-малко прекупвачи и директна работа с най-платежоспособния от "големите консуматори". Толкова ли е трудно да се покани един от тях?