Снимка: БулФото

Около 350 млн. лева приходи от винетки се очаква да реализира Пътната агенция за тази година.

За сравнение през миналата година те са били 317 млн. лв., съобщи инж. Дончо Атанасов, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" на брифинг, на който бяха представени новите стикери.

Още по темата

Разпростанението на винетките за 2018 г. в дистрибуторската мрежа започва от днес. Започнала е продажбата на годишните винетни стикери, а от понеделник започва и продажбата на тримесечните за леки коли и еднодневните винетки за тежкотоварните автомобили.

За първи път годишните винетки ще важат от датата на купуването им. В момента валидността на годишната винетка е до 31 януари независимо от това кога е закупена. За първи път от догодина ще има и тримесечна винетка за леките коли. Цената й е 54 лева.

Дончо Атанасов каза още, че съотношението между приходите от продажба на винетки за леки и за тежкотоварни автомобили е 70:30. Постъпленията от леките коли ще са около 250 млн. лв., а прогнозата за камионите е около 95 млн. лв.

По думите му постъпленията в бюджета също са с доста голям ръст, което се дължи на всички проверки и контролни функции, които МВР съвместно с АПИ осъществява по пътната инфраструктура.

"Хубавото на 2017 г. освен по-високите приходи и по-голямата продажба е, че намаляваме бракуваните винетки и нямаме засечени фалшиви", коментира шефът на Пътната агенция, цитиран от "Фокус".

По думите му амбицията е в рамките на  2018 г. ТОЛ системата да започне да функционира.

"В момента има решение на ВАС, с което ни се разрешава предварително подписване на договора. Независимо от всичко ние ще изчакаме, на 29 януари е делото във ВАС по същество", каза той и обясни, че подготовката за въвеждането на ТОЛ системата е започнала.

След като има решение на ВАС по подадените жалби от участниците в тръжната процедура, ще стартира подписването на договора съобразно решението на съда.

Според него тази система не може да се въведе за една година. По думите му това е тежко изпитание за цялата администрация.

"Във всички държави, където са въвеждани ТОЛ системи, е имало доста проблеми", коментира инж. Атанасов.

Сред приоритетите за следваща година той посочи започване на реално строителство на магистрала "Хемус", стартиране на процедурите за строителство на автомагистрала " Русе - Велико Търново", магистрала "Струма" в частта Кресна. По думите му има 6000 километра пътища в много тежко състояние, особено по третокласната пътна мрежа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase