Снимка: Reuters, архив

Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор "София тур и Холидей" ЕООД ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

За целта на застрахователя трябва да се представят всички необходими документи – договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата "Туроператорска отговорност" и други налични.

Още по темата

Маргаритов предупреди и за нелоялно поведение на търговците преди празниците в търговската мрежа и онлайн пространството.

"Особено сега при най-активното пазаруване има опити на търговците да мамят с фалшиви намаления, изкуствени промоции, че подаряват нещо към това, което се купува, а цената всъщност е по-висока и нищо не се подарява", даде примери председателят пред bTV.

В онлайн средата също се срещат подобни прийоми. "В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може следващия ден да анонсира едно "намаление", но то трябва да е от цената, на която стоката се продава поне един месец преди това", обясни Маргаритов.

Има и опити на търговци да ограничават отговорността си по отношение на рекламация на дефектните стоки или възможността за връщане на онлайн покупка при продажби от намаления, но това е незаконно. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase