Снимка: архив, Ройтерс
fallback

Предоставянето на частична информация за условията, при които даден мобилен телефон може да издържи на потапяне във вода или на удар, е нелоялна търговска практика, категорична е Комисията за защита на потребителите (КЗП). Издадената от контролния орган заповед за забрана на тази практика е потвърдена от Върховния административен съд, съобщиха от комисията.

Проверка на КЗП е установила, че телекомуникационна компания не е информирала при продажба клиентите си своевременно за това, че представяният като водоустойчив и удароустойчив апарат остава невредим при потапяне на дълбочина до един метър за не повече от тридесет минути и издържа на удар при изпускане от височина до един метър и двадесет сантиметра.

Тази съществени характеристики на са били посочени върху етикета на телефона, в същото време обаче могат да бъдат от значение при решението на потребителя за покупка, посочват от комисията. Освен това по такъв начин се създават предпоставки впоследствие търговецът да откаже рекламация в случай на проблем с мобилното устройство, възникнал при обстоятелства, които гаранцията не покрива, без потребителят предварително да е бил наясно с условията.
 
Друга наскоро потвърдена от ВАС заповед на КЗП е за забрана на нелоялна практика на телеком, който не е съобщавал предварително на клиентите си за съществуването на такса при извършването на пожелана от абоната смяна на тарифния план за предоставяне на мобилни услуги.
 
При преминаване към по-висок тарифен план, без да е информирал предварително, търговецът изисква заплащане на такса от 19,90 лв., е установила извършената по повод постъпила жалба на гражданин проверка на контролния орган.

Заблудата следва от това, че в договора се предвижда възможността абонатът да преминава към друг тарифен план само с по-висока или равна месечна абонаментна такса и никъде не се посочва, че потребителят дължи пари за тази промяна.

Таксата за въпросната услуга е обявена единствено на интернет страницата на оператора. Също така, всички съществени клаузи на договора следва да бъдат изрично и изчерпателно уредени преди сключването му, гласи още становището на експертите, потвърдено от магистратите.

От КЗП съветват потребителите преди покупка на мобилно устройство с анонсирани предимства или специфични характеристики, да проверят детайлно всички условия. Поинтересувайте се допълнително, ако нещо не Ви е ясно.

При подписването на договор за телекомуникационни услуги проверете за евентуални такси в случай промяна на параметрите по ваше желание. При сключен в условията на нелоялна търговска практика договор потребителят има право да претендира за неговото разтрогване и за обезщетение по общия ред, напомнят от КЗП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 6 години

Като поискаш разваляне на договора услужливо ти отказват и еи така споменават, че могат да ти изключат номера, а след това дори и да ги съдиш няма да ти го възстановят! КЗП трябва да премахне клаузата, че при изтекъл договор трябва да пускаш едномесечно предизвестие или плащаш неустойка! Значи трансфер на номер е 7 дни, а им се дава срок от един месец да ти спрат номера ако нежелаеш да си им клиент! Това си е рекет!

15

Анонимен

преди 6 години

Които поръчва музиката тои и избира и плаща а без телефон и тв не може и докато тия не се научат че сме потребители и плащаме от жоба си сме с права щото може на тия да им покажем тънката материя и да идат запас а няма да им е приятно нали

14

42

преди 6 години

Най- добре си е без gsm. Най- добре си е без тях. Само за семейството.

fallback