Снимка: pixabay.com
fallback

Политиците тази година изместиха от първото място икономическите субекти и рекламните отдели на медиите, които обикновено налагат някакъв натиск върху медийното съдържание.

Това е един от основните изводи от четвъртото тематично онлайн изследване за свободата на словото в България, осъществено от Асоциацията на европейските журналисти – България (АЕЖ-България).

Тази година проучването е под мотото „Журналистика без натиск 4.0“, което освен общото изследване за свобода, рамкира различни проблемни сфери, като условия на труд, вътрешен и външен натиск в редакциите, ефектите от него, както и самооценка на журналистите за медийната сфера.

През 2017 г. поради едни или други фактори има влошаващо се усещане за свобода, т.е. има някакво усещане за несвобода, коментира Илия Вълков, журналист и член на АЕЖ-България, който е и автор на доклада.

По думите му макар че през 2015 г. имаше по-добри показатели в тази графа, 2017 г. има относителен застой или се дава по-високи оценки за усещането на несвобода.

В допитването 42,4% от журналистите оценяват свободата на словото в България като "лоша", 27,8% дават оценка "много лоша", "задоволителна" се оценява от 25,3%, а "добра" - от едва 4,5%. Спрямо изследването от 2015 г. тази година общата оценка за свободата на словото е с негативна промяна.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 6 години

Свободата на словото не е продукт, направен само за журналистите.

8

435

преди 6 години

Какви журналисти? Викайте им дописници на оня бункер в Южния парк, така ще сте по-близко до истината!

7

Анонимен

преди 6 години

Бг журналистика не иска свобода, тя единствено функция на статуквото каквото и да е то.Ако някой наистина желае свобода то той автоматично отпада от редиците и така е и с всяка друга по-съществена или обществено значима работа.

fallback