Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Случилото се със 74-годишния пациент, който почина в "Александровска" болница нито е за първи, нито ще е за последен път. За смъртта му нямат вина нито лекарите в "Св. Иван Рилски", нито в "Пирогов", нито в "Александровска". Категорично заяви пред Bulgaria ON AIR директорът на УМБАЛ "Св. Иван Рилски" д-р Дечо Дечев.

На 16 септември 74-годишният Спас Добрев бе приет в "Александровска" болница, след като лекарите в "Пирогов" отказаха да го приемат, а екипът на Бърза помощ пристигна на адреса 80 минути, след като съпругата му Евелина подала сигнала. Заради отказа на дежурния екип от спешния кабинет по кардиология и вътрешни болести в "Пирогов" да окажат помощ на пациента, директорът на болницата ги уволни.

Oще по темата

Съпругата на Спас Добрев изпрати писмо до министъра на здравеопазването, което предизвика проверки в трите болници, които констатираха редица нарушения.

Д-р Дечев потвърди наличието на тези нарушения, но подчерта, че те не са се отразили върху изхода на лечение на пациентите.

"Случилото се с починалия пациент е проблем на системата, на модела, в който работим. Когато някой прави опит да прехвърли вината на една или друга болница, или да измие гузната си политическа съвет с нас, така той прикрива реалния проблем. Моделът, в който работим е погрешен", твърди директорът.

По думите му колкото повече продължава съществуването на този модел, толкова случаите като този на Спас Добрев ще стават ежедневие.

"В момента всяка една болница е търговско дружество, независимо дали тя има Спешна помощ или е многопрофилна. Това търговско дружество сформира своя резултат на база приходна част, която идва от прегледите, които извършва. Като извади разходите за пациентите, тя получава някакъв резултат. Той се преразпределя между тези, които са работили за него", продължи д-р Дечев.

Той обясни, че когато приходът е по-малък от разхода, лекарите стават демотивирани.

"Изведнъж от лекари, които не би трябвало да питат кое колко струва, а да извършват по медицинска съвет това, което трябва да се направи, те се превръщат в търговци. Когато се появи пациент на входа на болницата, за който е пределно ясно, че приходите от това, което ще плати някой, Каса, са много по-малко от това, което ще направите като разход, тези болни започват да се прехвърлят", заключи директорът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Re: Прос

преди 6 години

Съпричастен съм към гнева ти, но боят, или заплахите за такъв, (познавам лекар, на който му е хоби за заплашва нормалните хора с мутри и пребиване, пациенти, персонал, който има две частни клиники), са израз на комплекс за малоценност и сериозни психически отклонения. С такъв човек не се диалогира, подминаваш го с погнуса и отвращение.Проблемът е в Законодателството, и структурата Лекарски съюз, СРИОКОЗ, архитекти на общини, ДНСК и т.н.Атакувай причината, а не следствието.

23

Голям прос

преди 6 години

Лекарите са безгрешни,бе! Здравната система така е направена, че никога не можеш да изкараш виновен лекаря за некадърността и нечовешко отношение. После защо ги биели. Има случаи в които си заслужават боя като свършат думите

22

Няма виновни

преди 6 години

Вината не е в лекарите, а в законодателството.- Премахване на лобистките закони, които превърнаха болниците в ЕОД-та.- Забрана лекар в държавна болница да има и упражнява частна дейност и клиника, както и роднините му. частните клиники са на името на роднини.- СРИОКОЗ - смяна на персонала, независими експерти.- Премахване на лимитите за направления.- РДНСК и архитекти към общини - разглеждане на жалби и подвеждане под отговорност.Създаване на Национална Многопрофилна Педиатрия в С-я!

fallback