Снимка: Reuters, архив
fallback

Едно кафене, едни напитки, но на различни цени за различните клиенти. Това е положението в кафене в град Пещера.

Потърпевшите от двойния стандарт са предимно хора от ромски произход, гастербайтери.

Те са около 4 500 души и живеят основно във Франция, Германия и Холандия. Идват си в България само за почивка.

Казват, че за тях едно кафе струва 2,50 лева, а за другите клиенти - 1,10 лв.

Един от тях се оплака пред Нова телевизия, че сервитьорката му обяснила, че за да плаща по-малко трябва да има клубна карта. За нея пък трябвало да говори с управителя.

Шефът пък обясни, че кой какво меню ще получи - едното в жълт цвят, а другото  – в червен с различните тарифи, зависело от това дали е редовен клиент на кафенето или не.

Комисията за защита на потребителите направи проверка в заведението.

Оказа се, че за едни кафето струва 1,10 лв, а за други – 2,50 лв. Единият фреш е 3,90 лв, а другият - 5,90 лв.

Според Комисията за защита на потребителите търговецът е нарушил закона, защото предлага една и съща стока на различни цени и така поставя едни потребители в по-неблагоприятни условия от други. Затова ще плати глоба от 500 до 2000 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Бивш собственик

преди 6 години

Преди години бях собственик на заведение по Черноморието !!! Такава напаст като *** няма . Колкото и добре да се държиш с тях те от дума не разбират...притесняват другите клиенти ...що пепелници ми откраднаха...винаги разправия с персонала за сметката....пускаха си мазни кючеци от телефоните на фона на класическа ресторантска музика. Ужас....спрях да ги пускам...едвам не се стигна до бой !!!

22

Анонимен

преди 6 години

Тези 4 500 души от Пещера да се изселят да живеят постоянно във Франция, Германия и Холандия,отказват се от българското гражданство.Стават французи,немци,холандци и ...никакви проблеми.Друг въпрос е какво точно работят в тези държави.

21

Анонимен

преди 6 години

Защо собственикът да няма право да прави отстъпки за редовните си клиенти? Стига това да е ясно отбелязано и да можеш да го разбереш още когато ти дават менюто.Ако не ти харесва, ще идеш в друго заведение, в което не се прилага такава практика.По-долу обясняват, че в това градче са пропищели от определен тип население още през социализма.

fallback