Целият транспорт в България ще бъде дебалансиран, докато не стане справедливо таксуването на пътната инфраструктура. Това коментира транспортният министър Ивайло Московски пред журналисти в МС.
По думите му тол системата е едно от най-важните неща, които трябва да се случат в сектор "Транспорт".
Днес в късния следобед в Пътната агенция ще бъдат отворени шестте оферти за тол системата за товарните камиони. Срокът за въвеждането й е до края на 2018 година.
"Резервният вариант е държавата да си го възложи на държавна компания, в случая "Автомагистрали", която е към Пътната агенция и да започне самото изграждане и след това оперирането от държавната компания", припомни Московски.
Очаква се изграждането на тол системата да струва около 200 млн. лева. Ако с това се заеме държавна компания, парите ще са от бюджета, а после ще се връщат от таксите на тежкотоварните камиони.
Заложеният срок за възстановяване на средствата към бъдещия изпълнител е три години. Стартът на системата обаче многократно бе спъван заради обжалвания, което наложи да се мисли и за намеса на държавата. Премиерът Бойко Борисов пък вече пресметна, че загубата за хазната от липсата на справедливо таксуване ежедневно е около 1.5 млн. лв.
С решение на правителството от днес от ОП "Транспорт" отпадат жп участъци, за които вече има осигурено финансиране от Механизма за свързана Европа. Това са жп отсечките Волуяк - София - Елин Пелин, Костенец - Септември и жп възел Пловдив.
Промените предвиждат разширение в обхвата на проекта за подготовка на жп линията Радомир - Гюешево.
Изграждането на Интермодален терминал в Русе също отпада от обхвата на програмата. За сметка на това ще се направи допълнително проучване за развитие на товарните превози по направлението Север – Юг.
Промените включват още изменение в проекта за реконструкция на гарови комплекси по основната TEN-T мрежа, като жп гара Чирпан се заменя от жп гара Карнобат. В проекта за модернизация са включени още жп гарите Стара Загора, Нова Загора, Казичене, Искър и Подуяне.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
27
Анонимен
преди 6 годиниДо Анонимен 25.И ведомствените вече са свързани с НАП, макар че свързването с НАП е безмислено и е измислено, за да обслужи "наши" ИТ фирми, които правят и обслужват връзката с НАП. Горивата излизат от данъчните складове след като са преминали през измервателни устройства, свързани с АМ, след което се генерират документи, по които е ясно колко точно влиза във всяка бензиностанция и се плаща акциза. Така че и без връзка с НАП точното количество гориво, преминаващо през бензиностанциите е ясно
26
Анонимен
преди 6 годиниЩо не резнахте парче от суджука "Цанков камък" на Бойко. Сега нямаше да ги има тия циркове.
25
Анонимен
преди 6 годиниДОПражки с ЛУКПОЛОВИНАТА КОЛОНКИ МИНАВАТ ЗА ВЕДОМСТВЕНИ И НЕ СА СВЪРЗАНИ С НАП.