"Първа копка" на рехабилитацията на участък от пътя Добрич - Кардам. Снимка: БТА
fallback

Започва изграждането на държавно предприятие за въвеждането на ТОЛ система, за да може строителството и поддържането на републиканската пътна мрежа да се самофинансира. Това каза шефът на Пътната агенция Дончо Атанасов пред журналисти в Добрич, след като през уикенда премиерът Бойко Борисов анонсира създаването на новата структура.

Oще по темата

Борисов пресметна, че на ден държавата губи от липсата на тол система по 1,5 млн. лв.

В отговор на журналистически въпрос за забавеното изпълнение на обществената поръчка за изграждане на ТОЛ системата, Атанасов коментира, че "тази сага" с обструкции и подадени над дванайсет жалби продължава година и половина, предаде БТА.

"Надявам се през 2018-2019 година ТОЛ системата вече да акумулира средства, като се очаква приходите да достигат между 800 милиона и 1 милиард лева на годишна база", каза председателят на управителния съвет на агенцията.

По думите му нетните приходи от винетки към края на тази година се очаква да достигнат около 320 милиона лева - с 20 милиона повече от 2016-а. Няма как с тези постъпления да се правят необходимите ремонти, добави Атанасов, като посочи, че 6000 километра от републиканската пътна мрежа са в много лошо състояние и има пътища, които 40 години не са обновявани поради липса на финансови средства.

По думите на Атанасов на денонощие по пътищата в страната преминават 8000-10 000 тежкотоварни автомобила.

"Ако прибавим и трафика от Близкия изток към Западна Европа, който е огромен, особено през летните месеци - от него също се губят огромни средства. Така че този, който най-много руши републиканската пътна мрежа, трябва да плаща", добави шефът на АПИ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

47

до 45

преди 6 години

Не е вярно в Италия например си плащаш по 1 евро за 7 изминати километра по магистралата с кола, това с тежкотоварните, ще е само в началото, да ни замажат очите. После ще почнат да ни доят и нас на км. и ще си мечтаем за винетките. Сметни ако ни сложат например такса 0.50ст. за 10км. за скапаните ни магистрали за лек автомобил и отделно си трошиш колата заради дупките по пътя, колко пари ще ти излиза, ако пътуваш редовно по така наречените магистрали.

46

Ала-Бала

преди 6 години

Ще бъде държавна, че когато съответната партия дойде на власт да си назначи нейни, вени хора и да захранват партията с откраднатото. Нищо добро няма да излезе и от тази бойкова работа.

45

...

преди 6 години

Аз пък четох че в цяла Европа искат да направят това :) А и нали се сещате ,че повече чужди тирове карат минават през БГ ... Нали Тола е само за тежкотоварни ... така че незнам какъв ви е проблема :_

fallback