Снимка: Reuters
fallback

Редица българи се оказват "ужилени" от чужди търговци при пазаруване онлайн. За това свидетелстват жалби на наши сънародници в Европейцския потребителски център.

Повечето от сигналите са за това, че търговците взимат парите, а клиентите после не получават поръчаните и заплатени стоки.

Една от жалбите е на българин, който си поръчал от германски сайт две каски за мотор и чифт ръкавици, като веднага платил с карта сумата от 500 евро, пише "Монитор".

В офиса на куриерската фирма обаче установил, че едната каска и ръкавиците липсват.

Потребителят веднага се свързал с търговеца в Германия, който трябвало да възстанови сумата от над 260 евро.

Два месеца по-късно обаче ожиленият още не е получил парите си и се наложило да подаде сигнал в Европейския потребителския център.

По време на разследването станало ясно, че търговецът чакал куриерската фирма да възстанови парите на фирмата и чак тогава те да ги върнат на българина.

Куриерът обаче отказва да ги възстанови, защото е категоричен, че когато взел пратката, тя тежала 2 килограма и при предаването й в България теглото й било същото. Това означавало,  че грешката не е при транспортирането на пакета.

Въпреки това германската компания накарала куриера да заплати липсващите артикули от пратката, а нашенецът чакал над 60 дни да си получи обратно близо 520 лева, които той дал предварително.

Освен за големи поръчки нередности се срещат и при по-малки покупки.

Наш сънародник например купил настолна игра и бебешка играчка от румънски онлайн търговец. После обаче решил да ги върне в позволения от закона 14-дневен срок. След месец обаче парите на човека не били възстановени и той се обърнал за съдействие към експертите от ЕПЦ и сумата от 10 евро била върната на купувача.

Едва 55,6% от българите подават жалба, когато се сблъскват с проблем, докато до това прибягват 94 на сто от финландците, показва проучване на Европейския потребителски център.

Използването на нелоялни търговски практики също се различава значително в отделните държави. Най-големи са рисковете, 40,9%, за хърватите в сравнение с 3,4% от австрийците.

Близо 19% от сънародниците ни също са попадали на нередности. Индексът сочи още, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично.

За десет години делът на европейците, които пазаруват онлайн, почти се е удвоил - от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Брр

преди 6 години

Сръвняваме ябълки с картофи. Във Финландия може да си купиш всчико онлайн и да ти го доставят до ден. Затова, магазините им за дрехи затварят. Повечето хора пазаруват от местни онлайн магазини или в по-лошия случай, от британски или германски такива (ebay или amazon).Разликата е, че при оплакване, във Финландия се действа, а в България ... не чак толкова.

40

Grammar nazi

преди 6 години

Верче, с какво кандидатства журналистика, с химия ли? Защото не ще да е било с изпит по български език, след като пишеш "ожилен".

39

Дърт Крейзър

преди 6 години

Проблемът на е.вау е че станаха много алчни и промениха политиката на магазина, в началото голямата част от стоките бяха единични бройки предлагани от обикновени хора, а сега китайските сайтове директно се регистрират и продават от там, много ясно че после пратката ти се бави един месец, и не знаеш дали продукта ще е оригинален или копие.ЧЕТЕТЕ ДОБРЕ ЦЯЛАТА информация, много пъти някъде из описанието пише важни детайли...

fallback