Снимка: архив, Reuters

Изобретателността на туриста бележи нови висини. Все по-разпространени стават случаите, при които почиващи у нас завеждат искове, след като се приберат у дома, заради инциденти, които са претърпели по време на ваканцията си в България.

Практиката е най-популярна сред британските туристи, а хотелиерите често дори не разбират, че срещу тях е заведен иск, докато не стане прекалено късно.

Оплакванията обикновено са оценени на крупни суми, а щетите от т. нар. инциденти - силно преувеличени, коментираха пред Bulgaria ON AIR директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов и журналистът и ПР Патриция Кирилова.

"Говорейки с един от хотелиерите в Слънчев бряг, той ми казва как негова туристка се спъва в асансьора. Връщайки се във Великобритания претендира за подмяна на цялото ѝ чене, което струва хиляди английски лири. Към него се предявява риск, че тя спъвайки се в асансьора, който не е спрял на ниво, той трябва да плати тази сума", разказа Румен Драганов.

По думиту му хотелиерите взимат нещата в свои ръце - по-твърдо защитават договорите си с туроператорите и все по-ефективно се борят с подобен тип застрахователни измами.

Той отчете положителна промяна по Черноморието това лято и в частност - в Слънчев бряг.

"В Слънчев бряг няма този шум и трясък, който е бил в последните години. Прави впечатление, че навсякъде се получават касови бележки... Друг комплекс става, когато някой забележи и започва да въвежда ред", обобщи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase