Снимка: архив Булфото
fallback

Малко над 400 леки автомобила се падат на 1000 жители в България, сочат данни от анализ на Евростат за наличието на стари коли и купуването на нови автомобили в ЕС през 2015 г. Според анализа, броят на автомобилите в България се увеличава с по около 100 коли на година.

През 2011 г. автомобилите у нас са били малко над 2,7 милиона, през 2012 - 2,8 милиона, през 2013 - 2,9 милиона, през 2014 - 3 милиона и през 2015 г. малко над 3,1 милиона броя автомобила, пише БТА.

Oще по темата

Броят на закупените от българите нови леки коли обаче е сравнително нисък в сравнение с вноса на автомобили "втора употреба". През 2016 г. у нас са били продадени 26 370 нови автомобила, през 2015 г. - 23 000, през 2014 г. - 20 356, през 2013 г. - 19 352 броя.

Към момента у нас най-много на брой са автомобилите на възраст над 20 години - над 1,7 млн. Като цяло най-голям е броят на автомобилите с бензинови двигатели - над 1,8 млн. броя, дизеловите автомобили са 1,6 млн., а останалите коли са на газ или хибридни.

Страната ни е и на едно от последните места в ЕС по брой на електроавтомобили - средно на 20 хиляди автомобила се пада по 1 кола с електрозадвижване. През 2013 г. у нас е имало 123 електромобила, докато през 2016 г. техният брой се е утроил - малко над 320 броя.

Сравнително нисък е и броят на автомобилите, ползващи комбинация от бензинов двигател и електромотор - 1862 броя. В момента у нас се предлагат 18 вида електроавтомобили от различни марки, като цената им варира от 35 000 - до 100 000 евро.

Най-много автомобили - над 660 броя на 1000 души население са регистрирани в Люксембург, отчита европейската статистика. По този показател най-нисък е делът на регистрираните автомобили на 1000 души в Румъния.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

31

Факт

преди 6 години

Явно много хора не са наясно с въпроса, но пишат ли пишат.Първо още от 70-те години на миналия век, колата в България не е лукс, а необходимост. Второ, всеки, който употребява думи като таралясник, бракма и т.н., може да не бъде четен, защото очевидно не знае как стоят нещата. Трето, Колите в България са малко - доста под средното за ЕС на 1000 човека от населението. После, човек трябва да е наясно от каква гледна точка оценяваме колите - примерно, че с колите си вършим работа.

30

Анонимен

преди 6 години

Това не са автомобили, а трошки от Южна Италия, които в нормална държава не могат да минат технически преглед!Трябва да се забрани да се регистрират автомобили, които не покриват поне ЕВРО 3! Такива без катализатори и филтри за твърди частици да се спират от движение!Какво е това - продават се опасни за живота таралясници по 1000 лева, минават технически преглед, движат се по улиците с гуми десета употреба! Е, докога????

29

Край

преди 6 години

Ако в София не се вземат мерки за намаляване на автомобилите до 3г. града ще стане непроходим и ще е излишно да имаш кола. Да имаш кола в София трябва да стане СКЪПО и парите от това да отидат в силен градски транспорт. Модела - всяко софянче с кола е ***.

fallback