Снимка: архив Булфото
fallback

Трябва да се направи нов закон за движение по пътищата и да се извадят изпитите от ДАИ, но не да се дадат на друга държавна агенция, известна с корупция. Това се посочва в писмо от Съюза на българските автомобилисти до депутатите от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения по повод корупцията в ДАИ.

Държавите, които го направиха, отдавна забравиха за този проблем. Корупция в частна фирма няма, има само в държавните, се посочва в писмото.

Oще по темата

"Не слушайте служителите, които дават мило и драго /та дори нашия живот и живота на децата ни/, само за да се запази сегашното положение. То не бяха камери, не бяха бели стаи... А дали работят? Сега ще се измисли нещо друго. Годините минават. "Остават на пътя" убитите и ранените. На чия съвест ще тежат те", питат от СБА.

Автомобилистите са категорични - няма значение кой е начело на агенцията, защото ако той не е замесен, то има редица други, които са.

Трябва в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез министерството на транспорта, МВР, МОН да контролира, посочват от СБА.

От осъществяващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и друга работа, за да няма конфликт на интереси. От СБА припомнят, че предложенията им за промяна в администрацията са отпреди 15 години. "Промяна, която по-белите страни отдавна са направили."

Трябва да спрем да говорим за подобряване на качеството на учебния процес, докато не се направи така, че в изпита да няма пробойни. Каква е ползата от увеличаване на часовете, когато инструкторът обещава, че ще ти уреди изпита. В САЩ и във Великобритания подобна практика няма, посочват от СБА.

От съюза настояват още за нов Закон за движение по пътищата. В него трябват много промени, с мисъл повече за пострадалите, отколкото за правата на нарушителите. Трябва задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им, се посочва още в отвореното писмо на СБА.

Вчера министърът на транспорта Ивайло Московски предложи държавата да купи или да вземе на лизинг автомобили, с които да се провеждат изпитите. Така според министерството няма да се позволяват манипулации на технически средства. Друга мярка предвижда да се извадят представителите на автошколи от комисиите.

До новите мерки се стигна след арестите в ДАИ от миналата седмица, когато стана ясно, че държавни служители са били част от схема за продаване на книжки. Тогава бяха задържани 12 служители на ДАИ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

факти

преди 6 години

Когато служех в казармата забелязах,че повечето ни войници са значително по умни от офицерите и старшините ни!Сега като слушам как МВР се опитва да намали катастрофите по пътищата и пострадалите от тях стигам до извода,че войниците ни са били по умни и от служителите на МВР.Да знаете,че МВР нищо няма да направи за това!В действията им никаква мисъл не проличава!А когато няма мисъл действията са както е казал народът като на муха без глава!Нещата са отчайващи.

32

Некъф луд

преди 6 години

Катастрофите по пътищата стават заради това, че се карат само по 40 учебни часа по кормуване и като се качат на колата не знаят ляво дясно къде е. Не започнат ли да карат поне по 500 учебни часа зад волана няма как да спрат убийствата по пътищата.

31

Анонимен

преди 6 години

Цялата държава е корумпирана, а това от своя страна води до чувство за безнаказаност и анархия. Намалете драстично корупцията на 10%(само по-високите етажи и за много пари), прилагайте законите еднакво и своевременно с помощта на гражданите, и да видим няма ли да има самоконтрол и спазване на законите, чрез налагане на контрол

fallback