Снимка: архив, Булфото
fallback

Действията на загиналия пилот - командирът на вертолет "Пантер" майор Георги Анастасов са спасили живота на останалите двама членове на екипажа и са предотвратили риска тежкият инцидент да се превърне в огромна трагедия. Това каза командирът на Военноморските сили контраадмирал Митко Петев.

Той допълни, че тленните останки на пилота ще бъдат изпратени в родния му град Ямбол, където утре от 11.00 ч. ще бъде поклонението.

Зам.-министърът на отбраната Анатолий Величков съобщи, че комисия от експерти от Военна полиция и ВМС вече разследва какви са причините, довели до тежкото авиационно произшествие. По думите му тя трябва да се произнесе до 30 дни.

Oще по темата

Величков допълни, че състоянието на другите двама членове на екипажа на вертолета - капитаните Павел Симеонов и Анатоли Апостолов, настанени във Военноморската болница във Варна, е стабилно и се подобрява.

9 юни е черен ден за флота и за държавата, каза флотилен адмирал Мален Чубенков, командир на флотилия бойни спомагателни кораби и ръководител на учението "Черно море - 2017", по време на което стана инцидентът.

Чубенков уточни, че произшествието се е случило, след като той е подал сигнал за край на учението.

Отлитайки, вертолетът е влязъл в съприкосновение с предната мачта на фрегатата "Дръзки", от която са отрязани около 20 сантиметра. Вертолетът се е отправил към брега, но загубил устойчивост и паднал във водата.

За спасяването на екипажа бе създадена веднага организация, разказа Чубенков. По думите му в акцията е включен и водолаз, който с риск за собствения си живот слязъл до потъналата машина, счупил вратата и извадил командира Анастасов. Междувременно другите двама членове на екипажа са качени на борда на плавателните съдове в района.

Бяха предприети веднага мерки за ваденето на вертолета от водата, допълни Чубенков. В акцията е участвал и плаващ кран. Машината, която е била на дълбочина около 2 метра, вече е на брега. Най-вероятно няма да има възможност тя да бъде използвана отново.

До изясняване причините за инцидента се спира експлоатацията на другите вертолети на ВМС, допълни вицеадмирал Емил Ефтимов, зам.-началник на отбраната.

С летателния състав на авиобазата работят психолози.

Ефтимов даде висока оценка за организацията на извършените аварийно-спасителни дейности на море и изказа съболезнования към близките на загиналия майор.

Неслучайно майор Георги Анастасов бе командир на екипаж, допълни подполковник Милен Хинтоларски, главен експерт в щаба на ВМС. Той разказа, че загиналият пилот за три години е получил последователно квалификация от трета, втора и първа степен. Това е високорискова професия и тези неща са част от нашия живот, каза още Хинтоларски.
 

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

44

Коко

преди 6 години

До Анонимен който пита как Качака накарал пилота да блъсне кораба: ами много просто като изискват демонстрации на супер пилотаж ниско над земя/море , антени, вълнолома във Варна и прочие. Много пъти съм наблюдавал и съм се чудел защо трябва да летят над града и канала толкова ниско. Ефелък или заповед резултат един. Мир на праха на момчето и дано другите пилоти си направят изводите. Всеки ден тестват дронове на вълнолома, продължавайте да летите на 50 метра и ще видим кога трагедията ще се повт

43

Така е

преди 6 години

Пилота е предодвратил голяма трагедия.Ми ако беше блъснал някоя баба на пешеходна пътека?

42

ККК

преди 6 години

класически отговор на военнен .... точно така е станало, поВервахме ви

fallback