Снимка: архив, Булфото

Всеки четвърти, взел книжка, участва в ПТП, показват статистиките на "Пътна полиция". Причините – фалшив изпит, фалшив курс, фалшива книжка.

"Необходимо е да бъдат въведени реформи, тъй като в момента огроромен проблем се оказват часовете, отредени за практическо обучение на курсистите. По закон те са 31 часа, но реално много от автоинструктурите пренебрегват това правило и се оказва, че кандидат-шофьорите в някои случаи се обучават в рамките на 15-16 часа", заяви в студиото на "България сутрин" Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Пред Bulgaria ON AIR автоинструкторът Красимир Георгиев допълни, че сивият сектор в тази област се разраства все повече и достига до почти 90%. Той е на мнение, че дори тези 31 часа, които са записани в закона, са крайно недостатъчни, имайки предвид интензивното движение по пътищата на страната ни.

"Трябва да се въведе електронен контрол, с който да се следи реалното време, в което всеки кандидат е шофирал преди изпита. За това трябва да се погрижат от Министерството на образованието, съвместно с Министерството на транспорта.

В момента има работна група, която работи по тези въпроси със заповед на министъра. Проблемът е, че трябва да се промени учебната документация, но това на практика е невъзможно да се случи, защото в Министерството на образованието няма кадър, който да разбира", категоричен бе Красимир Георгиев в студиото на "България сутрин".

Той коментира още, че ако бъдещите шофьори са добре подготвени, няма да се стига до търсене на вратички за купуване на изпити и книжки.

Все още огромен проблем, по думите му, се явява обаче мързелът и нежеланието от страна на курсистите, които с "малко повече пари в джоба" и слабият контрол от страна на автомобилна администрация заобикалят законите и стават потенциални убийци на пътя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase