С 25 млн. лв. от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 ще бъдат ремонтирани шест гари. Три от тях са софийски – "Подуяне", гара "Искър" и "Казичене".
Другите три са гарите в Стара Загора, Нова Загора и Карнобат, съобщи пред журналисти Ивайло Дженев, ръководител на звеното за управление на проекти в Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ).
За шестте гари се проверява дали са конструктивно устойчиви, предвижда се саниране, модернизация на климатичните инсталации и реконструкция на първи перон.
За гара "Подуяне" от НКЖИ гарантират, че ще бъдат запазени автентичният вид на сградата и орнаментите, въпреки че тя не е със статут на паметник на културата. Отвън по зданието няма да бъдат лепени изолиращи материали като стиропор, а вместо това старата мазилка ще бъде заменена с нова с топлоизолиращи качества. Сградата е здрава и не се налага укрепване.
И за трите софийски гари са издадени разрешения за строеж, направени са анализи разходи и ползи, като още не са избрани изпълнители. Очаква се процедурата да бъде обявена до края на април, а ремонтите им ще струват
5,5 млн. лв. Планира се строителните работи да започнат през декември и да продължат година и половина.
13 млн. лв. се планира да струва обновяването на гарата в Стара Загора, която прилича като конструкция на Централна гара София, но в умален мащаб.
Гара Нова Загора ще бъде обновена с 2 млн. лв., като тепърва предстои обследване, за да се определят необходимите дейности.
За Стара Загора и Нова Загора строителството е планирано в средата на 2018 година.
В гара Карнобат ще бъдат ремонтирани основната сграда, разпределителната гара и други помещения. Ще се наложи изграждането на локална пречиствателна станция за отпадните води. От НКЖИ планират строителството да започне в началото на 2018 г.
Още икономически новини от България четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
13
Поп Светулко
преди 7 годиниДо ?Aми подготвяме ви южняците за ЕРДО .. :)))
12
Анонимен
преди 7 годиниДо ?ами да, Северна България най-добре да мине към Румъния, явно на политиците-мафиоти не им е необходима, а и в Румъния заплатите са по-високи, има съд и правораздаване... няма една магистрала в тая част на България бе алооо, а от там минават всички тр-ове, вместо да направят път и да им вземат пари...
11
Анонимен
преди 7 годиниА гара Карлово е някакъв ужас ,никаква поддръжка ,нито хигиена .Студ ,разбити врати ,прахоляк . Зимно време е като хотел за скитници ,които спят по пейките и мърсят с ***. Гнусно е да седнеш и да си чакаш влака .На кого да се оплачем и искаме добри условия в чакалнята ?