fallback

България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.

По-късно днес преподаватели от Съюза ще дадат брифинг, на който ще поставят въпросите кой отговаря за организацията на движението у нас и чий е ангажиментът а обществените поръчки и изпълнението им в онези критични точки, където има концентрация на ПТП.

"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.

По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.

"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

113

Джигит

преди 7 години

Ами вина има световното автомобилостроене за какво създават мощни коли с който се убиваме да ги правят до 50 коня макс ем по малко ще замърсяваме околната среда хем няма да се убиваме

112

Анонимен

преди 7 години

Това, което трябва да се промени в ЗДП е кой да наказва КАТ за неизпълнението на задълженията му, както закона изисква от КАТ.

111

Анонимен

преди 7 години

Няма съзнателно спазване на закона, никъде по света го няма, няма го и в България. Това е опасна заблуда, пречеща ви да видите истинският виновник за състоянието по пътищата. Навсякъде по света държавата със силата си е наложила спазването на закона, само в България не е така. В България КАТ си спи, рекетира от време на време шофьорите, отива няколко часа след ПТП да пише грешни протоколи, после прави и грешни статистики и се правят грешни анализи какво да се прави. Пътем залъгва балъците, коит

fallback