Архив: Булфото

Двустранните протоколи при катастрофи вече няма да се регистрират в КАТ. Екип на Пътна полиция ще се вика, когато има пострадал или има съмнение, че някой от шофьорите е употребил алкохол или наркотици, или е без книжка. Това гласят окончателно приетите промени в наредба към Закона за движение по пътищата.

Справките за изплатените обезщетения за щетите при ПТП ще бъдат включени в нов вид регистър към Гаранционния фонд на застрахователите. Той ще е източникът на информация за застрахователите за поведението на клиентите им по застраховката "Гражданска отговорност".

Следващият месец държавата въвежда и нова система за контрол на автомобилите в страната. Основната й цел е да бъде увеличена сигурността за манипулиране на данни при техническите прегледи.

Новата идея на държавата цели чрез тази система данните от информацията, която в момента се събираше в пунктовете за годишния преглед на превозните средства, да бъде изпращана директно към централата на Автомобилната администрация и така да се намалят нарушенията.

Репортер на Bulgaria ON AIR бе в столичен технически пункт, където служител направи демонстрация какво представлява техническият преглед.

"Мисля, че нарушенията ще намалеят от гледна точка на по-големия контрол. Съответно - ще се повиши и качеството на извършваните технически прегледи", смята Трайчо Кутев, служител в столичен пункт за преглед на МПС.

МВР готви и други промени за правилата на пътя.

"Управление на МПС с динамично променяне на надлъжното ускорение в напречно т.нар. "Дрифт". Това е определението, с което  МВР ще бори дрифтърите по улиците. Дрифтингът обаче е високо технологичен моторен спорт, при който пилотът управлява автомобила напречно, докато се движи с висока скорост.

Владимир Ваклинов, председател на комисията по Дрифт БФАС, обясни, че на всеки шофьор автомобилът му е поднасял на лед или на сняг, или на мокро. "Това какво означава, че той е дрифтър и дрифти по улиците?", риторично запита той.

Определението на МВР не се понрави на нито един от пилотите, които застанаха пред камерите на телевизията, но всички са категорични в едно, мястото на тази мотоспорт не е на улицата.

Към момента пътните полицаи все още не могат да преборят, хората които превръщат улиците в писти. За целта от гилдията на мотоспортовете са категорични, че за да се спасят човешки жиоти трябва да се инвестира в трасета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase