Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Потребителите трябва имат възможност да сключват индивидуални договори с топлофикационните дружества. Тази идея е подкрепена и то Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Още по темата

"Ако тези икономически оператори желаят да осъществяват дейността си в съвременните условия и съгласно утвърдените стандарти почти навсякъде – и в страната, и извън нея, това е напълно нормално и би трябвало да се случи", коментира шефът на Комисията Димитър Маргаритов пред БНР.

Според него с нужните в пази посока промени в Закона за енергетиката би могъл да се заеме новият парламент.

"Така, както може 3-4 милиона потребители да сключат индивидуални договори с мобилните оператори, например, би трябвало да е възможно да го направят и с Топлофикация тези 400-500 хиляди домакинства, които са абонати в София", коментира той. 

Маргаритов припомни, че ако гражданите имат съмнение относно коректността на месечните си сметки за парно или ток, следва да подадат жалба до доставчика, като до произнасянето му не са длъжни да заплащат фактурата, както и не следва да им бъде спирана услугата.

Той разясни и правата на гражданите в случай, че при сключването на договор с доставчик на телекомуникационни услуги са били заблудени за покритието на сигнала. 

"Попадали сме на случаи, в които се оказва, че представяната в офиса или на интернет страницата на телекома карта на покритие съдържа невярна информация – в зони, в които е показано, че би трябвало да има сигнал, такъв няма или той е с недобро качество. Това е нелоялна търговска практика и ние имаме произнасяния по подобни казуси. Отделно от това би трябвало да бъде сезирана и Комисията за регулиране на съобщенията, за да провери дали състоянието на тази зона е съгласно лиценза. Във всеки случай, в който се докаже наличие на нелоялна практика, потребителят има право да претендира за разваляне на договора и обезщетение", поясни Маргаритов.

Към края на зимният сезон той обясни, че тече спокойно.

Доколкото се срещат нарушения те били познатите от минали сезони – разминаване между обещаното и предоставеното на място и рекламиране на обекти като по-висококатегорийни, отколкото са в действителност.

Той апелира към търговците и потребителите да бъдат внимателни и да спазват правилата, защото безопасността и сигурността са преди всичко.

Във връзка с предстоящите празници председателят на КЗП предупреди за капани, свързани с добилите популярност подаръчни ваучери: „Рискът е, че сте насочени към точно определен търговец и не знаете при него какви капани могат да дебнат за разлика от такива, при които пазарувате редовно и познавате”.

Иначе тези ваучери на практика предоставят възможност на този, на когото са подарени, да пазарува от даден търговец на определена стойност.

"Той отива в съответния търговски обект и там, както при всяка класическа търговия, трябва да се внимава, особено когато става въпрос за стоки, които са на промоция или в намаление, защото може условията да не са точно такива, каквито са обявени. Ако става въпрос за онлайн търговия, най-вече през социалните мрежи, има риск от мними търговци с изгодни оферти, които обаче да не изпълнят поетите от тях ангажименти", добави Маргаритов. 

При ранните резервации за летните почивки ниските цени са основният риск. Сравняването на аналогични оферти и проверяването на резервациите са задължително условие да се предпазим от проблеми на място, каза още председателят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase