Снимка: архив Булфото
fallback

Омбудсмаят Мая Манолова ще предложи промяна в Закона за железопътния превоз, провокираня от трагедията в Хитрино.

Днес националният защитник посети селото, пострадало от взрив на влакови цистерни в началото на декември. Експлозията на гарата изпепели половината Хитрино и уби седем от жителите му.

Днес Манолова организира изнесена приемна в унищоженото село.

"Като омбудсман ще подкрепя хората от Хитрино, така че да не остане нито един , който да не е получил справедливо възмездие за причинените му вреди", каза омбудсманът, цитирана от БТА.

Oще по темата

Тя обясни, че промените, които ще предложи на следващия парламент, ще регламентират условията, при които се извършва задължителната застраховка "Гражданска отговорност".

"Да е ясен размерът на застрахователната сума , какви рискове покрива , какви вреди обезщетява, има ли изключения и какви са те", каза омбудсманът.

Според Манолова е "престъпно спрямо гражданите застрахователната сума да бъде в рамките на 100 000 лева", значително по-малко от вредите които би причинил един автомобил".

Омбудсманът обясни и че е притеснително, че става въпрос за две дружества /"Булмаркет Реил карго" и "Булмаркет ДМ"/, свързани с инцидента. "Едното е дъщерно на другото и лиценза за извършване на транспортни железопътни услуги е получен през 2015 г. До тогава дружеството - майка е разполагал с този лиценз", уточни Манолова.

"В това не би имало нищо лошо, ако капиталът на дружеството, което е свързано с инцидента, не е само от 100 000 лева и от справките , които направих, се оказва, че това дружество няма застраховка "Гражданска отговорност" към трети лица", посочи тя.

Застраховката е на дружеството - майка, но тъй като става дума за две различни юридически лица, според нея възниква проблем .

"Освен това, застраховката, която има дружеството - майка е със застрахователна сума от 100 000 лева, а всеки собственик на автомобил има застраховка "Гражданска отговорност", която при вреди на повече от едно лице покрива до 10 млн.лв. И възниква въпрос защо едно дружество, което извършва високорисков железопътен превоз на опасни товари има застраховка в размер на 100 000 лева "и май ще се окаже, че не е на превозвача , а на дружеството - майка на собственика на неговия капитал", попита Манолова.

Тя допълни, че адвокатите на дружеството са й обяснили, че водят разговори за извънсъдебно решаване на спора, обезщетяване на неимуществените вреди извън съда, "тъй като става дума за около 5 млн.лв. , които биха претендирали близките на загиналите и пострадалите при инцидента".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

вземете им лиценза

преди 7 години

Не би ли трябвало тези 10 милиона лева, които дава държавата да се покрият от Булмаркет? Независимо дали лично от компанията или от застрахователя им? - Ще отнемат ли лиценза за железопътен превоз на Булмаркет, след като се докаже, че влакът е навлязъл с превишена скорост и това е довело до катастрофа с невиждани размери?- Не би ли трябвало сега да се направи пълна ревизия на всички частни железопътни оператори дали спазват всички правила за безопасност? Особено след като представител на же

10

обществено значимо

преди 7 години

С изключителна дързост и цинизъм обясняваха как те са невинни, а то бдж-то било проблем(не се научиха, че бдж е просто превозвач, а другите са нкжи),вой до небесата по всички медии със скалъпени лъжи, съдия изпълнител да им прибере всичко на фирмата-булмаркет, на фермата която им ремонтира влаковете, отговорност на миролюба бенатова за лъжливото и платено интервю , лична отговорност на всички отговарящи по веригата за влака сцопасните товари- публично та да видим друг дали ще смее през просото..

9

Kojen divan

преди 7 години

Na 3 mart zapochvame bezsrochna obstonationalna europeiska bg stachka. Bg narod s luxemburgski, belgiiski i germanski zaplati! - nie sme edno semeistvo i edin souz?! Bg trudov narod e tolkova cenen, kolkoto i luxemburgskia, belgiiskia, germanskia trudov narod.Ako ne, izlizame ot eu i nato i te izlizat ot nas.

fallback