Снимка: архив, Булфото
fallback

Моментът, когато една мечта става реалност. Един живот придобива смисъл, а един българин успява да докаже на света, че може да бъде най- добрият.

"Полетът е едно незабравимо чувство. Този приятен ден ще остави спомен в главата ми за цял живот. Вълнението е неописуемо. Хората ми ръкопляскаха, искаха да ме пипнат. Много емоционален момент", разказа пред камерата на Bulgaria ON AIR пилотът Марио Бакалов.

Oще по темата

Всичко започва преди много години на летище София. Малкият Марио е само на 5 години, когато влиза в самолет. Още тогава разбира, че това е неговата мечта и дава обещание, че един ден ще кацне на родна земя.

"Виждайки самолета за първи път, веднага знаех, че това е нещото, което искам да правя някой ден", категоричен пилотът.

Постепенно Марио става част от екипа на най-голямата авиокомпания в Европа и успява да докаже, че е един от най-добрите пилоти.

30 години по-късно момчето вече е мъж, а мъжът пилотира най-големия самолет.

Десетки метри размах на крилата, четири огромни двигатели, които задвижват машината и над 500 седящи места. Това накратко е характеристиката на Еърбъс А380. Според данните височината на задната перка достига осем етажна сграда.

Размерите на самолета са повече от значителни - дължина 72 метра, тегло 560 тона, а разстоянието от единия до другия на крилете може да покрие цяло футболно игрище.

"Адреналин има, еуфория. Безсънни нощи няма, но вълнението е силно. Подготовката беше много дълга. Струваше си", споделя Бакалов.

Огромната машина може да прелети над 12 хил. км. със средна скорост 900км/ч. Екипът разказва, че това е един от най-съвременните самолети.

В него има над 500 седящи места, разделени в 4 класи.

"Понякога дори не се чува, че работи самолетът. Толкова е тих. Самолетът е много комфортен, помислено е за всичко", каза Ерга Щайн.

В знак на почит родните военновъздушни сили посрещнаха най-големия пътническия самолет.

"Беше уникално чувство да кацнем в София. Да мина над родното си място. Беше много силна емоция. След кацането видях и хората, които ни очакват. Показах българското знаме. Почувствах се отново силно свързан с България и моето семейство", разказва Бакалов.

Той допълни, че въздушните номера са тренирани от месеци.

"Няколко месеца се срещаме редовно и дискутираме всичко. Подготовката е сложна от организационна гледна точка. Сработваме се. Самата летателна подготовка също е сложна, но я упражняваме", посочи пилотът.

След 8 хил. летателни часа пилотът си поставя нова цел - Да обучава младите и ще им помага в реализирането на техните мечти. Успоредно с това обаче продължава с приключението Еърбъс А380.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

36

РВ

преди 7 години

Браво на Марио ... Но ако някой тук си има и най- малка представа от летене, той знае че управлението на самолет от селскостопанската авиация е много по- трудно от който и да е пътнически самолет с ауто-ленд, колижън- авойдънс и хиляди други екстри. На този айрбъс към ауто- ленда дори и флапс са автоматично регулируеми. Ако Марио е най- добрия пилот на България , то военните би пилоти трябва да ги канонизираме.

35

Анонимен

преди 7 години

До 28От човек с малко акъл като тебе не се очаква да разбере толкова сложни неща. Продължавай да си тролиш безцелно и остави авиацията на професионалисти като мен и Марио. Ааа, щях да пропусна това което ще стигне до примитивното ти съзнание. Заплатата ми отнесена към стандарта на живот в България се равнява на Мариовата в Германия. Не завиждай, продължавай да тролиш.

34

Наблюдател

преди 7 години

До Анонимен 3,4 ,6, и т.н.... ВИЕ АБОРИГЕНИ ЛИ СТЕ БЕ, ТА НЕ МОЖЕТЕ ДА ЧЕТЕТЕ? или сте обикновени злобни мишки? Май второто. 8 000 ( осем хиляди) летателни часа, което е стаж от 3 години при 8 часов работен ден във въздуха. Ако приемем, че лети по 4 часа, това са малко повече от 4 години.При-ми-тивни зло-бни дребни човечета! Момчето е прекрасен пример за това, че ако се образоваш и постигаш мечтите си може да си щастлив с работата си . Сигурно е по-добре пример да е Митьо Очите. Гну-сни хора!

fallback