Снимка: Reuters, архив
fallback

Всяка година на първия учебен ден една класна стая остава празна, защото около 30 деца са загинали през годината при катастрофи у нас, коментира Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, пред агенция "Фокус".

"За съжаление тази статистика не се променя през годините. От 1 януари 2011 до 30 юни 2016 г., това са пет години и половина, са загинали 156 деца, а 5937 са ранени. Всяка година около 1000 деца стават жертва на катастрофи", обясни той.

70% от децата всъщност са ранени от своите родители като пътници в автомобила.

"Българските родители, оказва се, нямат култура на безопасно превозване на деца. Задължително трябва да се превозват децата в специални столчета и с предпазни колани", настоя той.

Владимир Тодоров каза още, че преди първия учебен ден родителите трябва да обходят задължително маршрута до училището, да обяснят правилата за движение на децата, да сложат светлоотразителни елементи на раниците и връхните дрехи.

Според него часовете по пътна безопасност трябва да станат задължителна част от учебната програма и обучението да се прави с модерни, интерактивни методи.

Само за изминалото денонощие в катастрофите, случили се на територията на страната, са загинали двама души, а други 27 са ранени. Случили са се 24 тежки катастрофи.

От началото на месеца са станали 290 тежки произшествия, при които са загинали 30 души, а 371 са ранени.

От началото на годината жертвите на пътя са 486, а пострадалите при пътни инциденти - 6 620.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 7 години

До СъпоставямКатастрофите,идиотското неспазване на правилата ги помня далеч преди визираният от Вас период,трагичното е,че нищо не се променя в положителна посока.От това време,когато за кола се чакаше години,е тъжният виц,че не е необходимо да водите война с българите,просто направете автомобилите достъпни и те сами ще се избият.И това време дойде

7

Факт

преди 7 години

Интересно! От тази асоциация на пострадали от катастрофи едно смислено предложение не съм прочел или чул. Това, което предлагат го предлага и КАТ от много години (увеличаване на размера на санкциите), депутатите го приемат и проблема се задълбочава.

6

Истината

преди 7 години

Само държавата със силата си може да намали броя на нарушенията, а от там и на катастрофите и загиналите, но за това трябва работа от контролния орган на държавата, а не сегашния неработещ КАТ, който внушава една огромна заблуда - че ако в закона са записани свръхвисоки наказания, това щяло да спре нарушителите. Не размера на наказанията, а неизбежността от налагането им спира нарушителите и това правят по света, за да няма нарушения на закона.

fallback