Снимка: Reuters, архив

Все по-рядко се жалваме от мобилните оператори, но когато го правим - жалбите ни са основателни. Това отчете председателят на Комисията за регулиране на съобщенията д-р Веселин Божков.

До 31 август тази година са получени над 1850 жалби. През 2010 година Комисията е получила над 4900 сигнала, а в периода 2011-2012 жалбите са надхвърляли 5 хиляди. Минимум 60% от тези жалби са основателни, отчете Божков.

В последно време гражданите най-много се оплакват от услуги, които операторите предлагат, а не могат да ги предоставят. Става въпрос за мобилен интернет и мобилна телевизия. Комисията е направила съответните проверки и е санкционирала съответните нарушения.

Други често срещани проблеми са отказът на предоставяне на фактури, нежеланите SMS-и и предплатените услуги.

За потребителите, които желаят да прехвърлят номера си към друг оператор, Божков обясни, че по нормативни документи преносимостта трябва да стане в рамките на два дни. Комисията вече налага по 60 хиляди лева санкция за отказан пренесен номер или нарушаване на процедурата за преносимост на номерата.

"Нито един оператор няма право да ви откаже, дори вие да имате задължения, дори да сте взели устройство, за което дължите такси. Задължението за таксите не е основание за отказ за преносимост", подчерта Божков пред БНТ.

За съжаление, обаче, операторите се опитват или да продължат времето на преносимост, или да създадат административни мерки.

В началото от комисията били определили по-малки санкции, като смятали, че проблемите са технически. Но честотата на жалбите наложила по-сериозни санкции.

"От началото на процеса на преносимост на номерата има пренесени над 1 милион и 200 хиляди, което е една добра услуга и една добра динамика", отчете още Божков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase