Снимка: АПИ
fallback

Агенция "Пътна инфраструктура" е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на Комитета по наблюдение на магистрала "Струма", обяви шефът на АПИ Лазар Лазаров пред БНТ.

Боян Петров, който пострада при инцидента при дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.

Лазаров каза, че в деня на инцидента двамата еколози са били там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. Той уточни, че седмица преди това е имало съвместно обследване, в което са участвали и експерти на АПИ.

По думите му в деня на инцидента, на метри от еколозите, в района е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта.

"Пожелавам на колегите да се възстановят бързо, за да продължим работата по проекта", каза още Лазаров.

Шефът на АПИ каза, че забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата.

Той представи последния вариант на проектното трасе и обсъждан на Комитета за наблюдение в частта на магистрала "Струма". "Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път пред Кресненското дефиле, ", подчерта Лазаров.

Oще по темата

Десетилетия са обсъждани различни варианти на трасе - дълъг тунел, двулентов път на два етажа, които обаче са били изоставяни именно заради протести на еколози или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като районът е сеизмологичен.

Последният проект на трасе през Кресненското дефиле е представен в АПИ преди шест месеца и предложението според този проект е едната посока на движение - от Кресна към Симитли, да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно - от Симитли до Кресна, ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето.

Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото.

"Масово на запад в планинските райони използват този вариант", подчерта Лазаров. Той посочи, че районът не е безопасен и затова се търсят оптимални и бързи варианти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback