Снимка: архив Булфото
fallback

Автомобилният бранш призова държавата да се оттегли от изпитите за шофьорски книжки и да остави тази дейност само на частния бизнес.

Съюзът на българските автомобилисти, Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) и Асоциацията за обучение в транспорта обявиха, че стартират подписка за това.

Тя ще е само сред представителите на бранша, в нея няма да участват граждани. Събирането на подписи ще започне в края на седмицата и ще продължи около месец. Формулярите ще бъдат изпратени до всички инструктори в страната.

След края на кампанията подписката ще бъде изпратена на премиера и на Европейската комисия.

Инструкторите в България са около 5-6 хиляди, но малко от тях работят в специализирани за целта и стопански обособени центрове. Останалите са в сивия сектор, който съставлява огромна част и именно от там излизали некадърните и недобре обучени шофьори, твърдят от автомобилните организации, цитирани от БТА.

Шефът на АКАБ Красимир Георгиев обвини изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", че е въвела тотална диктатура. Той обясни, че държавната структура масово закрива кабинети на автомобилната организация в страната и насочва изпитите за придобиване на шофьорски права в своите офиси.

"Според "Автомобилна администрация" единствената причина да има корупция е помещението, в което се извършва изпитът. Не техният служител, който го провежда, не нормативната уредба, създадена от самите тях", коментира Георгиев.

Той добави, че в над 50% от областите в страната няма одобрени учебни центрове и изпитите се правят в ДАИ. Според него в корупционните схеми участват основно служители на ИА "Автомобилна администрация", срещу което са подавани стотици жалби, останали без отговор.

"Освен корупцията в теоретичните изпити, в още по-голяма степен съществува тя и в практиката. Въведените видеонаблюдение, таблети и неприсъствието на инструктор в учебната зала не са спрели купуването на изпитите", посочи Георгиев.

Той беше категоричен, че ако не се вземат мерки, след две години жертвите на пътя няма да са двама или петима на ден, а 20 и 50. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

12

преди 7 години

Едно време всички плюехте КАТ. Аз като стар служител на системата НИКОГА не съм пускал на изпит неподготвен водач. По-скоро съм ги връщал за всякакви грешки, например потегляне без да погледне в огледалото за обратно виждане , прекратявах веднага изпита. Ама нали полицията все е лоша. Радвам се, че лека полека все повече хора разбират, че частния интерес е да вземе парите. Държавен служител, чиято заплата е независима от това дали е дал книжка, може да бъде далеч по-отговорен.

10

Щирлиц

преди 7 години

Всеки частник-автоинструктор задължително да има свой полигон.Първо листовки,издържалите на полигон,който премине и тук,кормуване по улиците и чак тогава книжка,както беше преди да станем"лош мат`рял".А най-добре частниците вън от автокурсовете.

9

Анонимен

преди 7 години

Държавата се махна отвсякъде затова сега сме на този хал - преди като имаше държава нямаше проблеми

fallback