Снимка: архив, Булфото
fallback

Школите с цел печалба създават убийци на пътя, не са достатъчни нито часовете по практика, нито по теория, каза пред БНТ председателят на Комисията за транспорт Настимир Ананиев.

Той добави, че за да се докаже това, трябва да се направи анализ на предизвикалите инцидентите на пътя и да се види откъде идва проблемът.

"Необходимо е да се направи одит на школите, трябва да се върне и полигонът", открои проблемите Ананиев.

Oще по темата

Той обясни, че и в Закона за движение по пътищата има предложение да има категория "нов водач". При тази категория ще се намалява мощността на автомобила за първите 24 месеца - 1200 кубика обем на двигателя.

Тези шофьори ще трябва да имат обозначение на автомобила, ще има и предложение за наставник вечер от 00:00 до 06:00 ч. сутринта за новите водачи, добави председателят на транспортната комисия.

Ананиев заяви, че ще има и предложение - наркотичните вещества да се вкарат в частта упойващи и глобата за тях да е по-голяма.

Той коментира, че щом има много хванати шофьори с дрога, значи употребата на наркотици се е увеличила в цялата страна.

"Проблемът е по-голям и широк отколкото показва статистиката, трябва да му се обърне повече внимание", настоя Настимир Ананиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 8 години

Аве "умници" ами вижте преди 25 - 30 години учебните програми за шофьри , какви пак уж ново измисляте . Лобизъм и корупция от парламента та до автошколите и КАТ всичко това ражда убийците на пътя.

24

Анонимен

преди 8 години

Повече от ясно е, че в България трябва със закон да се забрани на самозваните експерти по пътна безопасност да имат каквото и да е отношение към писането на законите или към контрола на движението и паркирането. Това са най-вече "експертите" от КАТ, тези от транспортната комисия в парламента, както и примерно отговарящите за транспорта в кметството и общината в София.

23

Анонимен

преди 8 години

Поредната калинка на ГЕРБ, този път в транспортната комисия. Е, аз досега не съм видял готов шофьор само на базата на изкаран шофьорски курс, колкото и часове по кормуване да е взел курсиста. Важното е на курса да научат основните неща в закона и правилника, които са необходими при шофирането, а самото шофиране всеки го научава с практиката. На шофьорския курс се дават само някакви минимални начални познания. Всичките гръмко хвалени предложения за промени в закона, водят до негативни следствия.

fallback