Снимка: архив БТА
fallback

ПОС терминални устройства да се монтират в патрулките на Пътна полиция. Това е поредното предложение за справяне с корупцията в КАТ след идеята униформените да прибират процент от глобите, които налагат на провинилите се шофьори.

Oще по темата

Предложението е на депутата от РБ и председател на Комисията по транспорт в парламента Настимир Ананиев.

По думите му, възможността пътните полицаи да получават процент от санкциите, които събират, е идея заимствана от Румъния, където е въведена и има положителен ефект.

Поставянето на ПОС-терминали в колите на КАТ пък ще даде възможност глобите да се заплащат веднага на място и така ще се повиши събираемостта им, обяви Ананиев пред "Стандарт".

В момента се обсъжда и вариант общините да въведат по-засилен видеоконтрол на своите територии и сами да събират глобите. Ананиев подчертава още, че повишаването на пътния контрол и засилването на превенцията по пътищата е в пряка връзка с реформата в МВР.

Предложенията се обсъждат от работна група за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата, направени между първо и второ четене.

Настимир Ананиев припомня, че той и негови колеги от ДБГ и РБ внесоха промени, които касаят категорията "нов водач".

Сред другите изменения е предвидено, тези които не са си платили глобите, да не могат да минат годишен технически преглед, както и да сключат задължителната застраховка "Гражданска отговорност".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

лас вегас

преди 8 години

Спряха ме за превишена скорост полицаи.Попитах дали може да платя с карта.Казаха, че може.Седмак спатия свърши работа.

16

Факт

преди 8 години

Единствената възможност да се спре с масовото нарушаване на правилата за движение и паркиране е КАТ да се закрие, като структура особено вредна за безопасността на движението и на всички работили в КАТ да се забрани със закон да работят в областта по контрол на транспорта. След това да се създадат нови структури с нови хора, които да вършат работа. Целта е в България да е като в нормалните държави - всеки шофьор да бъде убеден, че извърши ли нарушение държавата неизбежно ще го санкционира.

15

Мнение - продължение

преди 8 години

Не са ме спирали, но по някой от форумите се коментираше този проблем, но не от специалисти а от форумджии, които не са юристи.

fallback