Логото, което не получи обществена подкрепа. Снимка: МИ

Получени са над 150 предложения за ново туристическо лого на България.

Крайният срок в обявения от Министерството на туризма конкурс изтече тази нощ, като до последно пристигаха нови графични визии, съобщиха от ведомството.

Именно затова и към момента продължава работата по проверка на техническото съответствие, съгласно правилата на конкурса. До този момент 134 от тях вече са обработени и допуснати до оценка, а останалите все още се проверяват.

След окончателна обработка на данните ще се премине към следващия етап от конкурса – подбор на къса листа от визиите от деветчленно жури от професионалисти в областта на графичния дизайн и художественото изкуство.

Журито е с председател проф. Божидар Йонов и членове доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации). Те ще имат за задача да разгледат получените проекти и да класират най-добрите от тях за следващия етап на конкурса.

Още по темата
Професионалното жури ще следи както за спазване на зададените технически параметри, така и за яснотата на изображението и идейната му свързаност с наложеното рекламно послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share). Одобрените от професионалистите предложения ще бъдат публично оповестени в средата на април, когато в рамките на една седмица българската общественост ще може да се запознае и да коментира финалния подбор от кандидатури.

Новото туристическо лого на страната трябва да стане известно в началото на месец май след тайно гласуване на широко жури от до 15 души– представители на бизнеса, медии (радио, телевизия, онлайн, печат), маркетинг и комуникационни специалисти ще изберат финалната визия от подбраните от професионалното жури проекти.

Кандидатурите на медиите и бизнеса ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус. До момента много от големите туристически предприемачи и сдружения са подали предложения за участие в широкото жури. Получени са и кандидатури от Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите, както и от медиите.

Крайна цел на инициативата е изработване на графичен символ, с който българите биха се асоциирали и който най-пълно да отговаря на художествените и графични критерии за такъв вид продукт.

Стартираният от Министерството на туризма конкурс не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства. Авторът на логото победител ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase