Снимка: архив Bulphoto

Черен пазар на шофьорски книжки и други корупционни схеми бяха разкрити в изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) при разследване на ДАНС и спецпрокуратурата. Под покровителството на изпълнителния директор на бившата ДАИ Цветелин Цветанов са продавани свидетелства за управление на неграмотни българи и чужденци, вземани са подкупи и от превозвачи и от водачи на камиони и автобуси.

Още по темата
За черен пазар на шофьорски книжки у нас се говори отдавна, но едва сега мащабите на тази корупционна схема започнаха да се разплитат. Междувременно броят на пътните инциденти, на загиналите и ранените по пътищата у нас през последните години стабилно се увеличава.

Един от последните фрапиращи случаи за продажба на шофьорски книжки у нас е на нигериеца Принс Гидеон Боро, разказва "Стандарт". Африканецът влязъл в ЕС през Гърция. У нас той получил карта за временно пребиваващ и внезапно изявил желание да придобие и шофьорска книжка. И така той запретнал ръкави и изкарал курс за водач категория "В" на български език. Според изискванията Боро полага и вътрешен изпит в автошколата - на теория и кормуване, също на български.

И така, придобил самочувствие, знаещ и можещ, той решил да си подари книжка за 2016 г и на 29 декември м.г. той се явил на теоретичния изпит пред "Автомобилна администрация". Но там се оказало, че квесторът отказал да помогне на едва говорещия български чужденец. И със собствени сили Принс Боро изкарал 54 точки от минимални 87 и 97 възможни.

Само че не се отказал. И на 5 януари автошколата отново подала документите на нигериеца. Системата обаче за втори път дава засечка и Принс отново попада на изпитващ извън схемата. Това обаче вече дошло в повече на нигериеца, той започва да буйства и е отстранен от изпита. На видеозаписи се виждало как нигериеца е облечен с поло, но под него си личат кабели, а Принс се бие в гърдите и крещи "Аз иска книжка!"

Разбира се, сагата с книжката на нигериеца не свършва до тук. На 11 януари автошколата отново подава искане ученикът да бъде изпитан, но този път на английски. Което е в разрез с правилата, които ясно сочат, че изпитът се провежда на езика, на който е проведено обучението. Но поне този път Боро "изкарва" теоретичния изпит за водач от категория "В" и при това само с една точка под максимума.

Три дни по-късно, на 14 януари, нигериецът се явява и на кормуване, отново - на английски език, и взема изпита от раз без нарушения. Любопитно обстоятелство в случая е, че изпитващият служител на ИААА не знае бъкел английски. Обстоятелство, от което възниква логичният въпрос - на какъв език изпитващият е подавал командите на Боро, примерно "Завий надясно", "На следващия светофар - наляво!", "Спри" и пр. и изобщо - как двамата са се разбирали в софийския трафик!?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase