Снимка: Булфото

Нарушителите на пътя трябва да се санкционират не само с по-високи глоби, но и санкциите трябва да се събират редовно, обяви Илия Тодоров, експерт в Българската асоциация на пострадалите при катастрофи пред "Фокус".

Той коментира предвидените промени в Закона за движение по пътищата. Както Dnes.bg съобщи, в сряда парламентът прие на първо четене серия от промени, свързани с движението по пътищата. Те са провокирани от зачестилите нарушения и многото трагедии на пътя в последно време.

Още по темата

"Имаше много случаи, особено през изминалата година, на шофиране в насрещното на магистрала и скоростен път. Абсолютното вдигане на санкциите не върши работа, а трябва да се мисли за тяхната събираемост", коментира Тодоров.

По думите му предишният размер на глобата от 20 до 150 лева е бил абсурден спрямо опасността, която предизвиква един автомобил, движещ се в насрещното на магистралата.

"Тотално не кореспондира с нарушението. Тук такова завишение има резон, защото е с много висока степен на обществена опасност", допълни експертът.

Според промените, които приеха депутатите е и проекта на Настимир Ананиев, с който въведоха забрана за шофиране в платното за насрещно движение.

Ако нарушението е на скоростен път или магистрала, наказанието ще е глоба до 3000 лева и отнемане на книжката за шест месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase