Снимка: Bulphoto, архив
fallback

Имаме недостиг от над 3000 шофьори на тежкотоварни автомобили, въпреки че заплатите им стартират от 3500 лв. и стигат над 4500 лв. заедно с командировъчните. Това обясни Христо Христов, член на УС на КРИБ и основател и изпълнителен директор на компанията за международен автомобилен транспорт и спедиция "Дискордиа", пред "Стандарт".

Проблемът с тоталната липса на водачи е един от основните приоритети на бранша, на които спешно ще търсим решение, включително и с помощта на КРИБ, обясни Христов. Преди 1-2 години не ни достигаха около 2000 водачи, тази година - 3000, а след 2-3 години - ще са над 5000, тъй като бизнесът се разраства, а с това и необходимостта от водачи, каза Христов. Възнагражденията на водачите продължават да се вдигат, което също е показател за недостиг.

"По пътищата у нас могат да се видят рекламни билбордове за търсене на шофьори със заплати от 2150 евро на месец. Липсата на шофьори ще нараства въпреки прилива на водачи от автобусния транспорт заради 4-кратната разлика в заплащането. Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения. Водач на тежкотоварен автомобил е скъпо платена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", обясни Христо Христов.

"Подготовката на водачи за тежкотоварни автомобили би помогнало много на регионите със сериозна безработица, като Северозападна България и Родопите, каза още Христов. Младите хора масово заминават за чужбина да работят неквалифициран труд, за който получават 2-3 пъти по-ниски възнаграждения от това, което ние плащаме на водачите си. Още повече, че повечето от тези млади хора работят на черно, без никакви осигуровки. Така че положението на тези региони би могло доста да се подобри, ако държавата провежда целенасочена политика за подготовка на водачи за нас", каза Христов.

За да се реши обаче по-бързо проблемът, ние заедно с КРИБ ще се борим да ни бъде предоставена възможност да вкарваме по облекчена процедура водачи от трети страни, като Украйна, Молдова и др., заяви Христов. Вече изпреварваме турските превозвачи като възнаграждения, а в Европа отдавна ни се носи и славата като добри работодатели, коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

80

Димов

преди 5 години

Крайно време е НАП и Агенцията по труда да се самосезират, и да направят проверки за осигуровките на шофьорите дали са на обявените заплати от минимум 3500 лв до 4500 лв или са на минималната работна заплата от 500 лв

79

Анонимен

преди 6 години

Това е лъжа. 99% от Българските шофьори не взимат заплата и се осигуряват на минимума. За това повечето предпочитат работа в Европа. Когато тази практика бъде преустановена тогава ще има нужната броика шофьори.

78

svet63

преди 6 години

Не е верно за заплатите на тези хора .Около 2500 , масимо до 2800 лева. Ако взема на тези пари , това е помага си с ДРУГА КАРТА или слага МАГНИТ на камиона. А това е забранено но ВСЕКИ РАБОТОДАТЕЛ ГО ПРИВЕТСВА .И тогава ставам НЕГОВ НАИ ВЕЛИК РАБОТНИК Това е при всеки РАБОТОДАТЕЛ. А в ДАИ -даи да има и за мен - са готови на велики дела когато има закони форми да си ВЕЛИК.в

fallback