Снимка: Булфото, архив
fallback

От следващата година горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите (КЗП) - 0700 111 22, ще присъства на касовите бележки.

Oще по темата

"Идеята е да бъде "под ръка" на хората и при възникване на нередности да могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина", съобщава Димитър Маргаритов, председател на институцията, в интервю за "Стандарт".  

През почивните дни за Коледните празници в КЗП на него са регистрирани около 45 обаждания.

"Хората ни търсиха преди всичко за консултации относно възможността да върнат подаръци, които не са били харесани, или да научат повече за правата си и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока. Отдаваме малкия брой сигнали и на силните ни превантивни кампании", коментира Маргаритов.

Комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната по кампанията за Коледно-новогодишните намаления.

"Констатирахме и нарушения, като например това, че някои търговци не бяха спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обекта. Натъкнахме се и на случаи, в които върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата след приспадане на отстъпката. Установихме и такива случаи, в които търговците обещават по-висок процент на намаление от този, който реално предоставят при продажбата", обяснява Маргаритов.

Той посочва, че при онлайн покупките около празниците най-често възникващият проблем е свързан с липсата на наличности на най-желаните от клиентите артикули.

"Търговците невинаги успяват да направят доставките и това може да се окаже проблем, ако потребителят разчита да закупи даден продукт от избрания магазин", казва Маргаритов.

Според него онлайн секторът бележи най-голям спад на нарушенията през тази година - с около 30%.

"Все още срещаме случаи, в които търговците съкращават наполовина 14-дневния срок, който законът дава за отказ от онлайн покупка. Някои пък удължават срока за възстановяване на заплатената сума при отказ от покупка от 14 на 30 дни", обяснява той.

По направлението безопасност на стоките КЗП извършва около 3500 проверки годишно.

"Функционира общоевропейска система за така наречено ранно оповестяване за опасни стоки. Чрез нея страните членки обменят информация, когато открият рискови продукти на пазара, за да бъдат предпазени гражданите. За България контактна точка по тази система е КЗП и ние сме на едно от водещите места в целия ЕС по нотификация на опасни стоки. Следим целогодишно безопасността на продуктите и за нас това е особено важно, тъй като много често става дума за детски стоки", посочва Маргаритов.

На интернет страницата си КЗП поддържа регистър със снимки и описание на доказано опасните стоки в България и на общоевропейския пазар.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

КОНТРОЛЕН ОРГАН!!!

преди 8 години

ИНСПЕКТОРИТЕ ОТ КЗП----ДА НАЛАГАТ СТРОГИ ГЛОБИ НА ТЪРГОВЦИТЕ И ДА ПЪЛНИ ХАЗНАТА ...А , НЕ ДА СЕ СПОТАЙВАТ КАТО ПАЗАРСКИ ПЛЪХОВЕ...!ОТ РАЗМЕРА НА ГЛОБИТЕ ---ДА ИМ СЕ ОПРЕДЕЛЯ И ЗАПЛАТАТА!!

3

Н

преди 8 години

Защо КЗП проверява само магазините на дребно???

2

Анонимен

преди 8 години

До MEЗа да е безплатен, трябва да има кой да го плати. Не забравяй, че безплатното винаги се плаща от друг. Безплатно на тази Земя няма.Дори в любовта между мъжа и жената, безплатна е само Луната.

fallback