Снимка: архив, БулФото

Регионалният министър Лиляна Павлова иска по-високи санкции за транзитно преминаващите превозни средства, които извършват нарушения.

По думите й те масово не спазват изискванията на българските закони и създават предпоставки за тежки задръствания, ПТП-та и дълги часове престой в снега.

На брифинг за готовността за зимно поддържане, Павлова разясни, че често камионите спират, след като е въведена забраната или пък въобще не я спазват.

По думите й очевидно само с по-сериозни глоби и санкции може да се постигне успехът, който се търси.

Затова ще бъде предложено на парламента да има необжалваеми санкции до 150 лева за водачите на товарни автомобили, които не се движат с подходящи за зимните условия гуми и не спазват правилата за движение по пътищата.

"Ще настояваме и за много по-строг контрол от органите на МВР и Автомобилна администрация за това дали водачите карат с подходящи за зимни условия гуми”, допълни тя, цитирана от "Фокус".

Според Павлова трябва да има по-сериозни санкции и за тези, които не спазват изискването да се кара със зимни гуми. С доклад до премиера от Пътната агенция искат и увеличаване на грайфера на гумите на камионите.
Министърът каза, че тази зима ще се разчита много и на гражданския контрол и обратната връзка за зимното почистване.

През следващата седмица на сайта на АПИ ще бъде публикувана карта с всички републикански пътища, като за всеки от тях ще бъде посочено съответното ниво на поддържане и срокът за разчистване на снежната покривка, съобщи шефът на Пътната агенция инж. Лазар Лазаров.

По магистралите и първокласната пътна мрежа например допустимата дебелина снежна покривка по време на снеговалеж е 3 сантиметра, като тя трябва да бъде размекната от химическите вещества. 2 часа е времето, в което след спирането на снеговалежа, трябва да е почистено до асфалт.

Но по време на снеговалеж няма как да изискваме от фирмата-изпълнител пътят да е изчистен до "черно", коментира Лазаров.

Министърът обясни, че проблем, с който се сблъскват всяка година, е и липсата на шофьори, които да работят на 24-часови смени. Това често била причината машините да не излязат навреме да чистят.

Направена е проверка на техниката, като са дадени инструкции, които фирмите трябва да изпълнят.

Павлова съобщи, че фирмите, които имат договор с АПИ за поддържането на републиканската пътна мрежа, са в сравнително добра готовност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase