Снимка: архив, БулФото

Националното външно оценяване изисква да се приложат на практика знания, които са придобити теоретично. Неумението за това личи и при зрелостниците, коментира Евгения Костадинова - директор на Дирекция "Образователни програми и образователно съдържание" в МОН пред БНР.

Още по темата

Резултатите на седмокласниците, обявени вчера, се оказаха слаби, а двойките – висок процент, особено по математика.

По думите на Костадинова не достигат часове за усвояване и прилагане на наученото на практика, затова следващата крачка, която трябва да бъде направена, е преразпределение на учебното съдържание, за да се създаде такава възможност.

В първия модул на външното оценяване децата не са изправени пред задачи или казуси, които не са учили в училище, увери тя. Целта на втория модул, който е по желание, е да се даде възможност за класиране на учениците в държавните и общински гимназии. В него обаче също не са включени неща, които не са изучавани в училище, а просто за по-висока трудност.

По думите й националното външно оценяване са изпити, а не матури. В 7-и клас то се провежда по Български език, Математика и още 3 културно-образователни области – природни науки, обществени науки и чужд език. Целта му е да измери доколко са постигнати заложените в учебната програма за седми клас резултати.

"Целта на обучението не е да се подготви детето за един изпит, а да се подготви за живота, да има устойчиви знания", каза Костадинова в коментар на твърденията, че учителите обучават децата само за изпитите от външното оценяване.

Според нея националното външно оценяване ни показва, че често тези основни знания, които са придобити в ниските класове – пети-шести клас, в седми клас вече са добре позабравени.

"Това са знания, които целта не е просто да бъдат изпитани децата и те да си назубрят и забравят, а да могат да се прилагат в живота. Именно това е основният недостатък на нашата образователна система – подходът към ученето е заради самото учене, а не за да може това да се прилага и по-късно в живота", допълни тя.

Костадинова смята, че една от причините за този недостатък на системата е желанието на родителите децата им непременно да имат високи оценки, което води до бележкарство. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase