Официалното откриване на станция Летище София. Снимка: БТА

Общ преглед
С помощта на „Началника“ премиерът Бойко Борисов пусна метрото до летището и отсече, че най-голямата реформа в България е в транспорта на София.
Още по темата

500 000 души на ден ще ползват подземния транспорт. Новото 5-километрово продължение на първия лъч на метрото - от бул. "Цариградско шосе" до аерогарата, е с 4 нови метростанции - Дружба, Искърско шосе, Софийска Света гора и Летище София. Софиянци ще могат да ползват новата придобивка след 13 часа.

"Когато цифрите говорят и тези от преди, когато управляваха т. нар. синя София, ще замълчат. За 23 години 9.5 километра метро, откакто ГЕРБ управлява - 30 км метро за 10 години. И то виждате как го правим", похвали се Борисов пред гостите на официалното откриване на отсечката.

Премиерът отбеляза, че средната скорост на метрото е 40 км/ч, включвайки и спирките, на автомобилите в София – 28 км/ч, а на градския транспорт 14 км/ч.

Борисов си припомни рекета на такситата в района на аеропорта. „Ще вземе куфарчето от там (от летището – бел. ред.), ще дойде и след 15 минути вече ще е някъде по града, няма да виси на автобусните спирки, няма да го рекетират такситата, няма да плаща 50 лв. до центъра. Днес безплатно, а от утре даваме екстра на банките – минаваш, слагаш си кредитната карта там (на автомата) и направо се качваш на метрото – бързо, лесно, удобно, няма гишета", разясни премиерът.

Според Борисов, когато има инфраструктура като тази, бизнесът е изключително доволен и активен. "Помните ли как заварихме моста Брюксел, който водеше към аерогарата – ремонтиран за милиони, целият в дупки. Когато дойдохме тук, се гонеха хартии и найлонови пликове по полето, как изглежда в момента само за 7 години", спомни си още той и допълни, че от партията му са „спасили София от спасителите й“ тогава.

Борисов разясни, че приходите в хазната са с над милиард лева повече от миналата година заради добрата работа на приходните агенции и на службите за сигурност. Това позволявало и ремонти на най-критичните отсечки по АМ „Тракия“ и „Хемус“, за които стана ясно, че са необходими 100 млн. лева. „ Ние от ГЕРБ строим, думите отлитат, направеното остава“, отсече премиерът.

"Асфалт не се яло, но като няма асфалт, загиват хора", обобщи Борисов.

Той възложи на кмета Йорданка Фандъкова да се помисли с какво да бъдат наградени ръководителите на проекта и строителите.

Фандъкова заяви, че придобивката е за цяла България, „защото сме на вратата към България“. Столичният кмет честити новата отсечка специално на Пловдив и Бургас, и на всички, които ще ходят на море през лятото.

Транспортният министър Ивайло Московски подчерта, че се създава модерен мултимодален транспортен център. Тази и следващата година ще бъде довършена пътната връзка между Терминал 2 и бул. „Брюксел“, а платформата за железница ще позволи в рамките на 2-3 години на летище София да има метро, железопътен и модерен пътен транспорт, изтъкна Московски.

Екоминистърът Ивелина Василева подчерта, че метрото е сред проектите, които в най-голяма степен водят до екологични ползи, намалявайки замърсяването на въздуха.

След традиционното рязане на лента, премиерът и официалните гости се качиха на метрото. Борисов обаче си тръгна от официалната церемония с автомобил.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар