Снимка: архив, БулФото

Метрото "бяга" от хората, а метростанциите са разположени там, където са най-неудобни за ползване, заяви арх. Димитър Димитров от "Граждани за София" на пресконференция.

Според него за последните три години метрото е загубило част от привлекателността си и около 70 хил. софиянци са се отказали да го ползват.

В жк "Люлин" живеят над 100 хил. души, а има само три метростанции. В "Надежда" и "Връбница", където живеят 40 хил. души, метростанциите са пет, което по думите му не е нормално.

Станцията на "Цариградско шосе" е разположена далеч от жителите на "Дружба" и те са принудени да се движат по неосветени и стръмни пътеки, за да могат да ползват метрото, предаде БТА.

Затова е задължително да се направи професионална, а не само показна оценка на изпълнение на изградените участъци от метрото, отбеляза архитектът.

Той е на мнение, че трасето на третия метродиаметър от ж. к. "Левски" до "Овча купел" през центъра също не е целесъобразно. Според архитекта то трябва да минава по бул. "България" и да достига до Националния исторически музей. От "Орлов мост" пък метрото трябва да достига до Окръжна болница, така че да се намали броят на автобусите и тролеите, които минават по булевард "Цариградско шосе".

Димитров е за развитието на метрото, но така, че да е удобно за хората. Ние сме срещу чиновническия подход при вземането на решение за развитието на най-бързия и екологичен транспорт, посочи архитектът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase